Zomaar, omdat het kan, vergelijkende macroshots GS en AT - !UPDATE 22-11! meer foto's

Ik was wat aan het spelen met de camera en hoewel bij kunstlicht de witbalans van de camera wat in de war wordt gebracht door het wit van de Grand Seiko, vindt ik het toch een leuke vergelijking. :slight_smile:

Het ging met niet om de vergelijking, qua kleur, even voor de goede orde, maar puur om hetgeen rondom de gewerkte wijzerplaten gebeurt.

Ten overvloedde: Het betreft de Grand Seiko SBGR305 (40,5mm) en de Omega Aqua Terra Skyfall (41,5mm). De GS(plaat) is overigens handgemaakt.

Dus, ik dacht, ik deel het maar, daar zijn we tenslotte horlogeliefhebbers voor :sweat_smile:

De kast en de brushing. Niet helemaal fair, want de GS is van Titanium.

Het datumveld en wat index details

Index en plaat details

Wat wijzer “geweld”

En vooral, wijzertip details

En als laatste het logo

Als bonus, de niet helemaal zuiver scherpe (en bij nader inzien wat te stoffige :roll_eyes: ) foto’s van de lugs

106 likes

Wow… super leuke post :sunglasses: Hier mogen er meer van komen!!!

En voor mij is de winnaar: de GS!

13 likes

Messcherp die foto’s, nice! :+1:

1 like

Prachtig om dit zo te zien. Wat voor camera en lens gebruik je hier voor?

1 like

Best spartaans eigenlijk:

Overigens is dit niet eens een systeem camera. Maar gewoon een vaste, niet-zoom, lens met macro voorzet mensjes.

En een statiefje. :wink:

3 likes

Ai, de kwaliteit van GS komt hier (voor de AT) pijnlijk duidelijk naar boven.

Bedankt voor je vergelijk en de moeite om dit te delen!

7 likes

Heel knap gedaan!

De witte stofjes bij de Omega zitten op het glas, niet eronder toch?

1 like

Ja, er zijn wel een aantal dingetjes die direct opvallen. :smiley:

Vooral de wijzers en het “borstelwerk”. Neemt niet weg dat de afwerking van de AT wel degelijk goed is, maar er zijn wat “flaws”.

Hoewel ik een GS adept ben, moet ik één ding wel zeggen, de striping op het uurwerk van de AT vindt ik wel mooier ( smaak dingetje) dan op de GS. Helaas nog geen foto’s vanwege het slechte licht, maar toch.

Bij daglicht wil ik daar ook nog wat foto’s van maken.

3 likes

Nee gelukkig bovenop het glas. :sweat_smile:

Hoho! Ik vind dat de AT de lugfoto wint!! Voor de rest heb je gelijk!

@koetsjh : Leuk!!

3 likes

Dank!

True.

Ondanks de hogere afwerking zou ik trouwens de AT verkiezen boven de GS simpelweg omdat ik het een mooier horloge vind.

4 likes

Gaaf!

Altijd al benieuwd geweest naar deze vergelijking toen ik een GS en AT had, maar mijn fotokunsten komen niet bij de jouwe in de buurt.

1 like

En da’s het mooie van de hobby. Smaken verschillen en dat mag! :smiley:

Ik kan ze beiden waarderen, sterker nog, anders had ik ze niet en stonden ze lang geleden niet tegelijk in mijn top-3. :wink:

Maar inderdaad, de GS is qua afwerking op een aantal punten wel de meerdere. Al is het met het blote oog niet altijd direct zichtbaar.

Voor mij hebben ze beiden hun “eigen” functie. De GS als sporty dresser, de AT als de dressy “sporter”. EDIT, waarbij gezegd dat de AT lume heeft… en dat is bij een GS in dezelfde categorie nagenoeg niet te vinden en voor mij toch wel een dingetje…

2 likes

Mooi vergelijkingsmateriaal Jaco; dank voor het delen. :+1:
De GS wint het hier wel qua afwerking; Mis bij de Omega toch wel een beetje een venstertje om dat datumgat in de wijzerplaat. :innocent:

Ik dacht overigens even dat je de AT nieuw had gekocht, maar deze genadeloze foto’s doen me toch vermoeden van niet. :sweat_smile:

Veel plezier met deze twee toppers. :ok_hand:

1 like

:v: Helemaal mee eens! Sowieso beide prachtig.

1 like

De GS wint duidelijk op vlak van afwerking voor mij maar ik moet wel zeggen dat ik verbaasd ben dat de Omega zo dicht in de buurt komt.

Ben altijd fan van macroshots! :star_struck:

1 like

Inderdaad, hoewel ik de afwerking van het gat dan wel weer erg strak vindt.

Maar nee, ik had hem niet nieuw. :sweat_smile: De GS heeft wat levenslittekens. :wink:

Het tekent overigens wel de hardheid van het zogenoemde high-intensity titanium van de GS, want die is en wordt heel erg veel gedragen en ik ben er niet overdreven voorzichtig mee, en toch is daar nagenoeg niets aan te zien.

3 likes

Mooi die foto’s! :slight_smile:

1 like

Mee eens. Als je het verschil al moet zoeken bij de zijkant van de wijzers dan heb je het goed voor elkaar.

2 likes