Ik was wat aan het spelen met de camera en hoewel bij kunstlicht de witbalans van de camera wat in de war wordt gebracht door het wit van de Grand Seiko, vindt ik het toch een leuke vergelijking.
Het ging met niet om de vergelijking, qua kleur, even voor de goede orde, maar puur om hetgeen rondom de gewerkte wijzerplaten gebeurt.
Ten overvloedde: Het betreft de Grand Seiko SBGR305 (40,5mm) en de Omega Aqua Terra Skyfall (41,5mm). De GS(plaat) is overigens handgemaakt.
Dus, ik dacht, ik deel het maar, daar zijn we tenslotte horlogeliefhebbers voor
De kast en de brushing. Niet helemaal fair, want de GS is van Titanium.
En da’s het mooie van de hobby. Smaken verschillen en dat mag!
Ik kan ze beiden waarderen, sterker nog, anders had ik ze niet en stonden ze lang geleden niet tegelijk in mijn top-3.
Maar inderdaad, de GS is qua afwerking op een aantal punten wel de meerdere. Al is het met het blote oog niet altijd direct zichtbaar.
Voor mij hebben ze beiden hun “eigen” functie. De GS als sporty dresser, de AT als de dressy “sporter”. EDIT, waarbij gezegd dat de AT lume heeft… en dat is bij een GS in dezelfde categorie nagenoeg niet te vinden en voor mij toch wel een dingetje…
Mooi vergelijkingsmateriaal Jaco; dank voor het delen.
De GS wint het hier wel qua afwerking; Mis bij de Omega toch wel een beetje een venstertje om dat datumgat in de wijzerplaat.
Ik dacht overigens even dat je de AT nieuw had gekocht, maar deze genadeloze foto’s doen me toch vermoeden van niet.
Inderdaad, hoewel ik de afwerking van het gat dan wel weer erg strak vindt.
Maar nee, ik had hem niet nieuw. De GS heeft wat levenslittekens.
Het tekent overigens wel de hardheid van het zogenoemde high-intensity titanium van de GS, want die is en wordt heel erg veel gedragen en ik ben er niet overdreven voorzichtig mee, en toch is daar nagenoeg niets aan te zien.