Daar is inderdaad niets mis mee; is denk ik ook meer een smaakkwestie; doordat de datumschijf dezelfde kleur heeft kun je er natuurlijk ook voor kiezen om het venster zo onopvallend mogelijk te maken; dat hebben ze bij Omega hier gedaan.
Je GS is inderdaad nog supernetjes; puik materiaal.
Mooi topic. Voor mij wint er geen specifiek omdat het appels en peren zijn in mijn beleving. Ik trek zelf meer op de GS, maar ze zijn allebei cool. De AT is me wel een slag te groot, eerlijk gezegd.
Grappig dat je dat zegt, want dat was in mijn hoofd destijds eigenlijk ook zo en daar was ik eigenlijk ook wel een beetje bang voor.
In de praktijk valt die ene millimeter nu eigenlijk weg omdat de AT iets dunner is en daardoor wat vlakker op de pols ligt. Jawel, de handicap van de GS automaten.
Overigens heb ik 20,5cm polsen dus ik denk dat het formaat daarom voor mij ook geen issue is. Ik kan me voorstellen dat op wat kleinere polsen de 39mm het beter doet.
En waarom niet? Fantastisch materiaal, heb er jaren dagelijks een gedragen en dat verpest staal behoorlijk voor je. Ik word echt niet zo blij meer van die zware brokken.
Kijk en vergelijk de krassen op de fotoâs van Jaco dan maar eensâŠ
(Maar dit is ook wel bijzonder titanium, normaal titanium heeft zoân dikke oxidehuid waar inderdaad snel krasjes in komen, al verdwijnen die ook deels weer vanzelf)
âHigh-Intensity Titaniumâ is an alloy of titanium, niobium and iron.
In terms of a Vickers Hardness, that for High-Intensity Titanium is from approx. 250 to 350
for Stainless steel - the Vickers Hardness is from approx. 150 to 250.
En nog een citaat:
âHigh intensity titaniumâ does not have any special surface coatings or additional treatments. Its scratch resistance is about 300-350 in the Vickerâs scale. Compare that to 316L stainless steel (180-200) and pure titanium (Around 100).
Dat maakt het verschil tussen âgewoonâ en dit titanium.
Gewoon titanium is inderdaad zeker wel wat krasgevoeliger.
Los van het feit dat er voor deze soort titanium nagenoeg geen kleurverschil is te zien in vergelijking met staal.
Nice Jaco, beide prachtig maar zoals je weet heeft de Omega bij mij de voorkeur. Ik denk dat beide horloges sterke en wat mindere punten ten opzichte van elkaar. Wat er het meest uitspringt is toch wel het datum vlak daar kan Omega nog een inhaalslag maken. Gefeliciteerd met deze prachtige sierraden.
Opnieuw weer een heerlijke post van jouw hand.
Prima fotoâs, veel toelichting, geen polarisatie.
Chapeau!
Zit op mân mobiel te loeren dus dat brengt niet zo veel, morgen op de Mac maar eens even het stalen, en titanium geweld aanschouwen.