Zomaar, omdat het kan, vergelijkende macroshots GS en AT - !UPDATE 22-11! meer foto's

Daar is inderdaad niets mis mee; is denk ik ook meer een smaakkwestie; doordat de datumschijf dezelfde kleur heeft kun je er natuurlijk ook voor kiezen om het venster zo onopvallend mogelijk te maken; dat hebben ze bij Omega hier gedaan. :sunglasses:

Je GS is inderdaad nog supernetjes; puik materiaal. :+1:

2 likes

Dankjewel Tom voor deze moeite.
Ik ben het met je eens dat beide een zeer hoge afwerking hebben, maar dat de GS toch weet te overtreffen.

1 like

:wink:

Graag gedaan Hans. Ik hoop dat meerdere HF-ers zoiets gaan doen. Gewoon leuk. :slight_smile:

2 likes

Mooi topic. Voor mij wint er geen specifiek omdat het appels en peren zijn in mijn beleving. Ik trek zelf meer op de GS, maar ze zijn allebei cool. De AT is me wel een slag te groot, eerlijk gezegd.

1 like

Precies dat. Het is ook geen wedstrijdje. :wink:

Grappig dat je dat zegt, want dat was in mijn hoofd destijds eigenlijk ook zo en daar was ik eigenlijk ook wel een beetje bang voor.

In de praktijk valt die ene millimeter nu eigenlijk weg omdat de AT iets dunner is en daardoor wat vlakker op de pols ligt. Jawel, de handicap van de GS automaten.

Overigens heb ik 20,5cm polsen dus ik denk dat het formaat daarom voor mij ook geen issue is. Ik kan me voorstellen dat op wat kleinere polsen de 39mm het beter doet.

1 like

Ik heb ze beide gehad, de AT met én zonder venster. Zonder vond ik echt wel prettiger af te lezen. De GS is echt wel top afgewerkt misschien zelfs beter dan de AT maar ik ben geen fan van titanium.

Hier nog een paar foto’s uit het archief

6 likes

Sja. Daar kan ik niet aan tippen. Niet eens in de leng
Eh, oh, wacht. :grin:

2 likes

En waarom niet? Fantastisch materiaal, heb er jaren dagelijks een gedragen en dat verpest staal behoorlijk voor je. Ik word echt niet zo blij meer van die zware brokken. :grimacing:

2 likes

Haha, tja, toch te licht en krassen op titanium vind ik er anders (lees:lelijker) uitzien dan op staal. Klinkt ook wat “blikkerig”.

1 like

Kijk en vergelijk de krassen op de foto’s van Jaco dan maar eens
 :wink:

(Maar dit is ook wel bijzonder titanium, normaal titanium heeft zo’n dikke oxidehuid waar inderdaad snel krasjes in komen, al verdwijnen die ook deels weer vanzelf)

1 like

Wellicht omdat je dan ook een horloge met een titanium band hebt? Persoonlijk vindt ik dat als geheel ook inderdaad wel wat licht aanvoelen.

De SBGR305 heeft geen titanium band, alleen op leer, maar wel met een titanium vouwsluiting.

Het gewicht wordt wat gecompenseerd door de leren band. Het geheel is, voor mij althans, daarmee wel in balans.

1 like

Gehad, dus wel ervaring mee

2 likes

Een citaat wat ik nog ergens opgeduikeld heb:

“High-Intensity Titanium” is an alloy of titanium, niobium and iron.
In terms of a Vickers Hardness, that for High-Intensity Titanium is from approx. 250 to 350
for Stainless steel - the Vickers Hardness is from approx. 150 to 250.

En nog een citaat:

“High intensity titanium” does not have any special surface coatings or additional treatments. Its scratch resistance is about 300-350 in the Vicker’s scale. Compare that to 316L stainless steel (180-200) and pure titanium (Around 100).

Dat maakt het verschil tussen “gewoon” en dit titanium.

Gewoon titanium is inderdaad zeker wel wat krasgevoeliger.

Los van het feit dat er voor deze soort titanium nagenoeg geen kleurverschil is te zien in vergelijking met staal.

3 likes

Mooie foto’s trouwens! :ok_hand:

1 like

Dank!

1 like

Da’s inderdaad wel “the dressy side of AT”. :smiley:

Mooi!

1 like

Nice Jaco, beide prachtig maar zoals je weet heeft de Omega bij mij de voorkeur. Ik denk dat beide horloges sterke en wat mindere punten ten opzichte van elkaar. Wat er het meest uitspringt is toch wel het datum vlak daar kan Omega nog een inhaalslag maken. Gefeliciteerd met deze prachtige sierraden.

1 like

Opnieuw weer een heerlijke post van jouw hand.
Prima foto’s, veel toelichting, geen polarisatie.
Chapeau!
Zit op m’n mobiel te loeren dus dat brengt niet zo veel, morgen op de Mac maar eens even het stalen, en titanium geweld aanschouwen.
:+1:

1 like

Het zijn allebei prachtige horloges en schitterend in beeld gebracht. :+1:

1 like

En de winnaar is GS.
Voor mij tenminste

1 like