Zomaar, omdat het kan, vergelijkende macroshots GS en AT - !UPDATE 22-11! meer foto's

Dit dus , maar wel mooie foto’s

2 likes

Volgens mij is dat mijn ex AT :slight_smile:

Blijft een knapperd, maar de Monaco bleef knagen bij mij.

1 like

Leuke vergelijking Jaco! :+1:

De GS springt er voor mij zeer duidelijk uit vwb afwerking en details. :ok_hand:

1 like

Gaaf, dat vergelijk zo! Het is al veel genoemd, maar die GS spat wel vant scherm af zeg!!

1 like

Zou inderdaad kunnen. Je hebt er in ieder geval geen spijt van. :wink:

1 like

De GS komt er voor mij qua afwerking ook beter uit! Mooie foto’s! :smiley:

1 like

Wat een stofjes op die Omega. Weet je zeker dat die allemaal aan de buitenkant zitten? Is altijd lastig in te schatten op foto’s maar er lijken er ook op de plaat aanwezig.

1 like

Het is best lastig om te onderscheiden inderdaad. Sommige stofjes aan de buitenkant zijn eigenlijk minuscule beschadigingen van de buitenste AR coating. En op de één of andere manier heeft dat weer weerslag op de plaat.

Los van het feit dat ik beter bij daglicht had kunnen fotograferen dan was dat wat meer weggevallen denk ik.

Foto’s met een macro lens en lange sluitertijd zijn erg ongenadig. En beter moeten poetsen. :sweat_smile:

3 likes

Je hebt beter gepoetst dan mij ooit gelukt is als ik achteraf foto’s van mijn horloges bekijk.

In ieder geval hulde voor je foto’s!!!

1 like

Erg mooie vergelijking gemaakt Jaco!
Wat een afwerking bij beide horloges!:ok_hand:t2:
Bedankt voor het delen :+1:t2:

1 like

Daar is niets spartaans aan, dat is een top camera!!! Ik heb zelf de X100S en ik word echt vrolijk van die Fuji`s :wink:

1 like

ok, op groot beeldscherm bekeken en ik vindt de verschillen meevallen.

Eigenlijk het voornaamste punt waar de GS de Omega de loef afsteekt zijn de wijzers. Bij Omega nog te zien dat het een gestanste en minimaal bewerkte zijkant van de wijzers betreft, bij de GS tot de laaste micrometer gepolijst.

Kastpolijsting vooral bij de lugs zijn verschillen te zien, materiaal titaan vs staal werkt al een verschil in de hand. Voor echt vergelijk2 gelijke materialen.

Datumvenster: mag je bij Omega niets van zeggen: keurig braamvrij en strakke uitsparing: het is een vormgevingsbeslissing om geen opzetje/randje te gebruiken. Bij de GS st het perfect in het geheel, bij de Omega ook

Indices: ook hier een vormgevingsaspect: Omega koos voor een matte bovenzijde van de uren indices, GS doet waar het het best in is en zet de hoogglans onder de ruit door.

Heerlijk om te kijken en te vergelijken, beide zalige klokken.

1 like

Zeer mooi en leuk om naar te kijken! Ik zou wel een blazertje kopen voor de stofjes. Maakt net het verschil.

1 like

GS afwerking is onovertroffen. De AT is trouwens ook een prachtig ding. In 38,5 nog mooier (voor mijn pols).

1 like

Eens, naast een klein fototentje, wat er ook nog moet komen.

1 like

Inderdaad is het formaat pols wel van belang. Mijn polsen zijn wat forser, dus kleiner zou voor mij wat ielig worden denk ik.

Slechte foto’s ter vergelijk:

4 likes

Ik heb zelf niet zulke geweldige ervaringen met fototentjes en horloges. Doordat alles dezelfde kleur krijgt worden het enorm saaie foto’s. Alle reflecties die horloges mooi maken zijn weg. Ik heb er een liggen maar gebruik hem weinig. Misschien dat je met een gedeeltelijk tentje wel wat kunt, zonder bovenkant bijvoorbeeld. :thinking:

1 like

En toen zag ik dit in die Omega-polish: vertekent een beetje?

clown

??

1 like

Je bevestigd eigenlijk waarom ik huiverig ben voor zo’n tentje.

:wink:

1 like

Schitterende vergelijkingsfoto’s. De afwerking van de GS is soms ‘bijna eng’ scherp en perfect. Viel me ooit op dat ook de achterzijde van de GS als een spiegel waren afgewerkt.

Edit: even opgezocht… de via de achterzijde van de wijzer gespiegelde S van GS :sunglasses:

3 likes