Poll Omega Seamaster 300M 2018

Nee, maar ze wijken niet zo erg af van de oude…

Ik vind 't niks, het origineel was mooi. Alleen jammer dat ze toen geen opgelegde indexen leverden. Heb ik gelukkig kunnen oplossen. De blauwe heb ik zoiezo nooit geweldig gevonden, band en wijzers ataan me tegen.

Groeten
Rutger

5 likes

Ik heb lang geleden ook de zwarte gehad. Een van mijn eerste horloges die ik helemaal nieuw gekocht heb. Echter vrij snel weer ingeruild vanwege het gebrek aan draagcomfort. De band, wijzerplaat en wijzers van de zwarte zijn weliswaar mooier, maar de bond band is wek comfortabeler. Met de nieuwe sluiting zal deze nog meer comfort bieden.

1 like

Vind hem erg mooi. Ben alleen benieuwd naar hoe duidelijk de golfjes in het echt zijn. Draagcomfort was top, groter was niet nodig geweest…

Ik denk dat ik iets gemist heb. Groter ?

1 like

Yes van 41 naar 42mm en iets dikker meen ik

1 like

Ooh ik was enthousiast maar dat vind ik iets minder :neutral_face:

Vind ik ook minder…

Prijs is ook wat minder

Ik bedoel prijs is wat meer maar vind ik wat minder.

:neutral_face:

7 likes

En toch vind ik het best logisch dat Omega de Seamaster dichter bij de Submariner positioneert hoor. Even los van de discussie welke beter, mooier, interessanter of wat ook is. Als je puur naar het horloge kijkt was hij imo wat te laag in de markt gezet gezien prijs/kwaliteit. Just my 2 cents :grinning:

2 likes

Door het nieuwe uurwerk is hij natuurlijk duurder geworden. Ik denk dat dat de meerprijs wel waard is. Ik vond juist het vorige model wat te duur voor wat je kreeg, door het gebruikte uurwerk. Hoewel de nieuwe duurder is, vind ik die verhouding nu beter kloppen.

2 likes

Die ene milimeter meer in grootte zal je nauwelijks merken denk ik.

Eén woord

Brrrrrrrrrrrrr

@EVH
Wat vind je er lelijk aan? De waves?

Koopje

Mijn voorkeur gaat uit naar 40 mm. 41 kan ook en 42 is voor mij de max maar dan kom je al uit op een verschil van 10 % in Oppervlakte.
Ik zei dat ik het wat minder vond, je gaat er inderdaad niet van scheef lopen ofzo :smile:

Dat is natuurlijk subjectief :+1:

2 likes

Het schijnt dat die dus van 41 naar 42 mm is gegaan, en 1mm dikker is geworden en nu 13.5mm dik is.

Dus 2.5% breder en 8% dikker, ik denk dat dat redelijk uit verhouding is en je dat zeker wel kan voelen.

Te glimmend.
De waves zien er té gekunsteld uit. Ik weet niet goed hoe dat te omschrijven.
Te modern ogend.
Te groot.
Eigenlijk alles.

Ik vind de 2531.80 James Bond superieure looks hebben t.o.v. deze nieuwe

1 like

Ik vind het sowieso een enorm gedateerd ontwerp, maar had gehoopt dat ze iets strakkere band erop zou knLlen.

Ik vind de zwarte nu beter dan de blauwe, iig op deze foto’s. Mooi ding!!