Poll: Quartz uurwerk vs Mechanisch uurwerk. Let the battle begin!

Quartz uurwerk vs Mechanisch uurwerk (Automaat/Handopwinder). Welke heeft jou voorkeur? Welk uurwerk heb jij liever in je horloges?

Bij deze de poll:

• Quartz uurwerk
  • Mechanisch uurwerk

0 stemmers

3 likes

Daar kan ik geen antwoord op geven.

4 likes

e0f8da5989b282637a030450bec4b134

5 likes

Geen faire poll.

Wat is je doel met deze poll?

Voor mij is het totaal afhankelijk waarvoor, waarmee en waartoe ik een horloge draag of de keuze een quartz of mechanisch horloge is.

Dus, inderdaad, kan op deze poll geen antwoord geven.

12 likes

Easy.

Quartz doet z’n werk prima, maar het heeft simpelweg geen ziel is mijn mening. Ik ben van mechanisch naar quartz en weer terug gegaan. Het is voor mij een wereld van verschil qua gevoel. Ook van toepassing bij vintage versus modern. Ik heb nu enkel vintage mechanische horloges in de collectie en eindelijk is er rust (na ruim een jaar flipperen).

16 likes

6 likes

Quartz natuurlijk.

1 like

Telt de 9R Spring Drive van Grand Seiko als quartz of mechanisch? :wink:

3 likes

Mechanisch. Zit een hele ijzerwinkel aan mechaniek in. :sunglasses::+1:

2 likes

Pure art! :heart_eyes:

1 like

Deze poll is te kort door de bocht.

Al zou ik, zonder er goed over na te denken, geneigd zijn “mechanisch” te antwoorden.

heb je de topic-opener of the year badge inmiddels al?

12 likes

Geen (enkel) antwoord mogelijk.

Slechte poll…next!

:stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Zeg dat nou niet, voor dat je het weet heeft Ralph wéér een topic geopend

13 likes

Shit…

5 likes

Het kon inderdaad wel beter.
Mijn daily beter heb ik als voorkeur Quartz (G Shock).
Rest bij voorkeur mechanisch…

It is what it is. :yum:

Mechanisch. Quartz is als een elektrische auto

2 likes

Mechanisch, net als m’n auto. Grail auto is een 964 c2 small body handgeschakeld. Werken moet je maar ooh zo veel plezier :stuck_out_tongue_winking_eye:

Groeten
Rutger

4 likes

Tja, practisch alles wat ik hier heb liggen (dat het doet) is quartz (puur op batterij, zonne-energie en kinetic).
De handopwinder en de automaat die ik van mijn vader gekregen heb zijn totaal versleten na 40+ jaar.

Mechanisch zoals een automaat of een handopwinder heeft wel z’n charme, maar voor mezelf vind ik het gewoon heerlijk makkelijk op een greep in de kast te doen en willekeurig wat eruit te kunnen trekken zonder me druk te hoeven maken of het loopt en of het nog op tijd loopt.

Voor het vakwerk wat er allemaal aan vast hangt om een mechanisch werkend horloge te bouwen, daar heb ik wel respect voor, tientallen radertjes, veren, palletjes enzovoorts strak op elkaar afstemmen zodat het jarenlang hetzelfde blijft lopen. Maar een quartz uurwerk heeft naar mijn idee (zeker de 7C46 serie) een even goed bestaansrecht vanwege de robuustheid en nauwkeurigheid.

Als je dit soort dingen op basis van emotie tegen elkaar af gaat wegen, dan wordt het allemaal niks, ja, dit, ja dat, ziel, geen ziel… Onzin allemaal. Het is gewoon een ander principe om een set wijzers nauwkeurig rondjes te laten draaien, en als je de voorkeur voor de ene manier hebt, en niet voor de andere, dan is dat helemaal je eigen ding. Gelukkig wordt er voldoende divers aan materiaal aangeboden door verschillende merken zodat er voor iedereen wel wat leuks te vinden is.

7 likes

Ik heb niet gestemd omdat het een stomme poll is.

Welke quartz dan? Tegenover welke automaat? In geval van:

1469638

of

graag 2, een automaat.

En u raadt het al. In geval van:

of

graag geen winner, winner, chicken dinner, maar een 1, de quartz.

Overigens zit er een mechaniek in een quartz uurwerk waarbij wijzers bewegen. :slight_smile:

10 likes