Welke van deze twee zouden jullie toevoegen aan je collectie? De omega speedmaster of de tudor balck bay blue…(ik sluit niet uit dat ze op een dag beide in de collectie zitten)… mag evt met argumenten!
Tudor. Heb niets met de Speedy…
Lastig, op dit moment zou ik voor de speedy gaan (wel vintage of op NATO want vind de stalen band van nu te ‘bulky’)
Tudor, ik snap niets van die adoratie van de Speedmaster.
Speedy. Heb niks met Tudor.
Tudor!
Speedy!
Compleet verschillende horloges, afhankelijk van veel factoren welke je zou moeten kiezen.
Voor nu zou ik Speedmaster zeggen, heb de Tudor gehad (super horloge, maar toch net te dik).
geen van twee, heb niks met speedy en heb niks met tudor
Qua balans van het ontwerp, iconische status en eigen smoel zeker de Speedy! Tudor alleen als je water resistance belangrijk vindt en je er de pols voor hebt - het is best een fors horloge.
Speedy op staal kopen, mede omdat het zo’n enorm goede bandenswapper is. Verder ligt het ook aan de grootte van je collectie.
Op zich heb je gelijk maar op mijn bescheiden 17cm pols valt het goed te doen. Dikte is er wel idd maar mijn inziens niet storend.
Zit zelf in dubio om mijn BBB weg te doen en te ruilen voor een Speedy
Puur omdat ik een fanatieke banden swapper ben en dat met de Speedy beter gaat.
Voor mij dan de speedy maar wel de handwinder met plexi.
Ik heb hem een paar keer gepast en hij zit echt als gegoten 
En duikers heb ik al genoeg.
Ik vind hem ook niet te groot maar wel aan de forse kant en mede daardoor behoorlijk ‘aanwezig’. De Speedy is wat dit betreft gemakkelijker en draagt wat kleiner naar mijn mening (puur op basis van en paar keer passen).
Hey, ik zou denken dat dit met de BBB ook wel aardig kan, zeker met die goudkleurige index surrounds.
Speedy. Tudor ziet er nogal dik uit door de kastopbouw. Speedmaster is een icoon, is en blijft mooi. Draagt heerlijk. Die dus.
Dit is echt een no brainer : Soeedy … what else 
Persoonlijk vind ik dat dus erg meevallen
Misschien juist door die goudkleurige index zit je wel vast aan bepaalde patronen waar een Speedy mi alles kan hebben. 
BB nog nooit gepast, maar wel erg mooi op foto’s. Toch zou ik voor de Speedmaster gaan.
Kan altijd en overal, past op iedere bad en bij elke gelegenheid.
Speedy…every day!
![]()
Voor mij geen twijfel over mogelijk. De legendarische Speedmaster.
Historisch model, comfortabel en elke band staat goed.
Maar het gaat voornamelijk om je persoonlijke smaak en wat het beste in de collectie past.