Poll.... speedy of tudor black bay (blue)

Speedmaster, simpelweg een van de allermooiste horloges die er is.

Zonder twijfel de Tudor! Ik heb de speedy al.

Tudor: mooie klok maar geen klassieker en nogal groot!

Speedy; klassiek; een icoon en boven alles een bandeneter! :sunglasses:
Door het design kun je echt veel soorten banden combineren passend bij verschillende gelegenheden!

Overigens bezit ik zelf alleen de (poor man’s) Speedmaster automatic triple date maar die eet gelukkig ook graag bandjes! :relieved:

1 like

De Speedy heb ik al ruim 40 jaar en die gaat niet meer weg, De BB (red) een jaar of 15 en die blijft ook. Dus geen of-of maar en-en :wink:

Ciao, Henk

4 likes

Grappig dat iederen zo uitgesproken is. Ik vind beide erg fraai.

Er zijn veel duikers die ik naast de BB ook mooi vind, in diverse prijsklassen. Maar er zijn véél minder chronografen die ik mooi vind. Hierom zou ik de Speedmaster kiezen.

1 like

Dat is knap!
“First introduced in 2012, the Heritage Black Bay won the Rival Prize at the Grand Prix d’Horlogerie in Geneva the following year.”

3 likes

Is het bij jou geen 2027 dan?

1 like

“Een jaar of 15”

Die 15 valt af. Het zal dus een jaar zijn.

On topic: speedy. BB oogt onnatuurlijk groot icm de vintage look. In ieder geval op mijn pols en door mijn ogen. Misschien deed hij mij teveel denken aan de 6538, de oude subs dus. En dat strookt niet met de afmeting.

2 likes

Beiden gehad. De speedy nog steeds. De bbb ging weer weg vanwege de grootte. Een prachtig horloge, mooie blauwe bezel en perfect te combineren met verschillende banden, maar toch echt te hoog en net iets te grote diameter. Kortom; beiden prachtig, maar bij een kleine pols de speedy.

Ben nou eenmaal fan van chrono’s, dus de speedmaster. :sunglasses:

2 likes

Als je een horloge voor elke dag zoekt de Tudor. Ga je voor stijl de Omega. Heb zelf de Tudor en vind het een geweldig horloge. Speedmaster is prachtig maar fragiel door het plexi en geen waterdichtheid. Overigens vind ik de grootte/hoogte van de Tudor wel mee vallen. Hangt erg van je referentiekader af. Ik houd wel van een ‘aanwezig’ horloge dus draag ik de Tudor met plezier.

Groeten
Rutger

1 like

Leuk om de verschillende meningen te lezen! Ik heb de tudor al een keer gepast viel bij qua grote wel mee…heb geen hele grote armen maar zeker ook niet klein (de LLD zit prima bij mij) de speedy wil over een weekje of zo een gaan passen. (Ik ben idd voor bang voor het plexi… het is niet zo dat ik onvoorzichtig ben of zo. Maar ik wil een horloge wel gewoon dragen zonder continu bang te zijn dat hij stuk kan gaan…). Maar daarin tegen een chrono met zo’n geschiedenis moet vroeg of laat in mijn collectie…(net als de tudor overigens) :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

1 like

In mijn geval zou ik de Speedmaster nemen. De Black Bay heb ik al.

Welke versie is de moor mans speedy? Is die nog te verkrijgen? Heb zelf ook al een gedacht om via Chrono24 evt een pre owend reducd speedy te kopen (zag ze zo rond de 1700) en dan evt nog de tudor… maar ik ken de verschillen niet zo goed.

Als dagelijks horloge de Black Bay, als gelegenheidshorloge de Speedy.

Veel succes met je keuze.
Mvg

1 like

De reduced is volgens mij 38mm met domed sapphire crystal glas met piggyback automatic movement.
Je kunt een reduced herkennen omdat de pushers en de kroon niet op 1 lijn staan de zijkant: de kroon zit “iets naar achteren”.

Zie alle details hier bij Fratello watches:

Mijn versie is ook een Speedmaster automatic maar dan de “triple date” of MK40 met Valjoux uurwerk; exact dezelfde als op de foto:

Mijn zelfverzonnen uidrukkingpoor man’s speedmaster is een beetje onzin; ik vind vooral de (in de ogen van anderen) “drukke” wijzerplaat met allemaal aanduidingen en wijzertjes erg mooi!! :sunglasses:

(En minder saai dan de originele Speedyl verder heeft deze ook Chrystal als glaasje en geen “kunststof” EN vertelt ie welke dag het is :yum: :relieved:)

Genoeg leesvoer: suc6!

3 likes

Gewoon alletwee doen…

7 likes

Die 1 moet eraf. 5 jaar dus :wink:

Laatst 'n BB Tudor gezien… Waar eerst de Speedy mijn soort van grail was, maakte de BB veel meer indruk…

2 likes

Black Bay Blue

Ook ik heb niets met de Speedmaster, vind er weinig “iconisch” aan.

Zoveel mensen, zoveel wensen (en meningen) :wink:

2 likes