Poll: vakantiehorloge Latijns Amerika

Ok, ik heb een vraag die ik graag aan jullie stel. Volgend jaar ga ik met mijn gezin 2 maanden naar Latijns-Amerika. Waarschijnlijk Costa rica en Colombia. Ik ben vaker in die omgeving geweest en droeg toen meestal een Apple Watch.
Nu draag ik tegenwoordig een Garmin stappenteller, zodat ik altijd een mooi horloge om kan hebben. (Vind een Apple Watch en een horloge too much).
Mijn daily watches: Tudor prince date+day, vintage Rolex datejust two-tone, Omega seamaster 300 heritage en een Oris big crown.
Aangezien ik veel in het water zal liggen is de Omega eigenlijk de enige optie.

Dus bij deze de opties:

Levensgevaarlijk daar in Latijns Amerika. Blote armen is het beste. Misschien de Garmin ook maar thuis laten.

Zeur niet. Gewoon Omega om je pols.

Goed moment om iets nieuws te kopen een cheap Casio, waterdicht, GMT, batterij gaat jaren mee (waarom draag je het eigenlijk niet elke dag???)

• Niets
  • Omega
  • Casio
  • Iets anders (benieuwd naar jullie ideeĂ«n)
0 stemmers
1 like

topic kan dicht :grinning:

5 likes

Swatch Blue Rebel.

1 like

Waarom zoek je niet gewoon een leuke beater? Seiko, Squale, Citizen.

4 likes

Garmin vorig jaar gedragen… geen probleem

1 like

En dan in combinatie met iets wat niet te flashy is afgewerkt, en op rubber voor eventuele temperatuurschommelingen. Gewoon een mooie blasted 1521 bijvoorbeeld :ok_hand:

2 likes

Vostok.

Kost geen hol, geen pretenties, lomp, cool, geeft geen reet om stof/zweet/water met of zonder zout. Het equivalent van een Casio maar dan mechanisch.

7 likes

Ik zou een leuke Moonswatch op de kop tikken.

1 like

Een Casio Duro… en die weggeven de laatste week.

4 likes

Gewoon een Casio oid, kan je alles mee.

Vooral niet te duur, zeker als je alleen gaat! Ik ga regelmatig naar Brazilië en neem alleen m’n G-shock mee. Lekker zorgeloos, dat mooie spul draag ik thuis wel weer.

Veel plezier!

1 like

Gewoon iets van zwart plastic zodat je 100% zorgeloos bent. Daar is vakantie voor.

1 like

Gezien de huidige situatie - net na de verkiezingen - in Colombia zou ik het nu bij een Casio F-91W houden.

Maar je gaat pas volgend jaar, dus dan moet je het tegen die tijd nog even bekijken. Maar afhankelijk van de regio waar je naartoe gaat, zou ik niet verder gaan dan een zwarte G-Shock.

4 likes

Hebben ze daar dan tijdsbessef?

4 likes

Iets anders, namelijk een Garmin duikhorloge. Niemand maalt er om en in Costa Rica kun je waanzinnig duiken. En het land ligt in Centraal Amerika :wink:

2 likes

Vandaar ook deze vraag;). Het is natuurlijk gewoon een excuus om een vakantiehorloge aan te schaffen. Totaal niet nodig maar wel leuk. Hahaha

1 like

Ook een goed idee. Om naar een goedkopere mechanische duiker te kijken

Ik heb een Pluto maar niet echt waterdichte horloges.

G shock ref 5600 by hodinkee; als je er een vindt

1 like

Een simpele Casio zou mijn eerste keus zijn.
En als je het iets cooler wil hebben een Vostok Amphibia.

2 likes

Een Vostok zou ook mijn keuze zijn, ding is gewoon gebouwd als een tank, ziet er leuk uit en niemand gaat er je pols voor amputeren :+1:t2:

1 like