Poll: Wat is de gemiddelde diameter van je horlogecollectie?

Naar aanleiding van de interessante vraag van @willemC in het Rolex Only topic. Willem ik vragen ons af (Willem denkt 38mm, ik denk 40mm) wat de gemiddelde diameter is van alle horloges in jullie collectie.

Poll: Wat is de gemiddelde diameter van je horlogecollectie?

Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
7 likes

Moet het een gemiddelde zijn? Zeg maar alles opgeteld en gedeeld, of mag het ook een mediaan zijn? Want als er eentje bij zit van 52mm trekt die het gemiddelde naar boven.

6 likes

Ehm.

Ja.

Ja da’s vaker met een gemiddelde.:joy:

Laten we het niet te ingewikkeld maken voor iedereen. :wink:

12 likes

Thanks @HanDavinci voor deze uitdaging, maar voor de dommerds onder ons (lees: ik) wat is dat?

1 like

Oh oke, sorry hoor.

(36+36+40+39+42)/5 = 38.6

Je hebt mijn antwoord er niet tussen staan.

5 likes

Best jammer dit. Voor iemand die strooit met statistische termen. Wel eens van afronden gehoord? :wink:

4 likes

Zelfde geldt als je een 30mm vierkante er tussen hebt zitten.

Waar komt dat derde significante cijfer opeens vandaan? :thinking:

2 likes

Ik zal @HanDavinci vragen of je zijn boekje ‘statistiek voor Dummies’ die hij blijkbaar net heeft gekocht (SMS Medi AAN), een keer mag lenen. :joy:

5 likes

:joy::joy:

3 likes

Oef, dat wordt flink meten en rekenen vanavond. Als ik me beperk tot de horloges in draagbare toestand moet ik er toch nog een stuk of 50 nalopen. :sweat_smile:

2 likes

Lukt een gemiddelde berekenen wel, Alex? Of moeten we die ook nog even uitleggen. :upside_down_face:

1 like

De middelste van de metingen.

Bijv: (36+38+40+42+52)÷5 = 41.6
Mediaan is 40

1 like

Ik denk 35mm, als ik die roestige G-shock (die ik slechts op vakantie draag) niet meetel.

Instant edit: owja, sinds enkele weken ben ik geen vintage snob meer, met de introductie van de SDGM003 aan de collectie. Maak er 37mm van.

1 like

Hup. Hebben we meteen alles gehad:

Nu niet meer lullen maar gewoon invullen mensen. :sunglasses:

3 likes

haha JA JA JA IK HEB ER HAAKJES OMHEEN GEZET.

Maar leuk topic Ide. Vooral ook omdat je geen enkel horloge hebt.

7 likes

Dank je.

Zeker wel. Eentje van 35mm, dus bij mij is de mediaan, modus én het gemiddelde allemaal hetzelfde. Wat een eenvoud in mijn leven. Heerlijk.

3 likes

Zit in de sales dus ik zou niks aannemen als ik jou was hahaha

Je moet niet te veel zitten in de sales. Lopen is verkopen. :smile:

2 likes

Fout, mean=Ide namelijk, vanwege zijn grapjes over schaschliksaus-dopjes.

1 like

thanks a lot, ass!! Hahaha