symmetrie (dus geen bigeye, geen JLC geographic, etc)
van een chiquer horloge tot sportief, maar absoluut geen Avenger of iets in die richting.
bij voorkeur kopen bij een juwelier, maar ik begrijp dat dat niet altijd mogelijk is.
ik vind een GS Omiwatari of een JLC MUT Moon fantastisch mooi, echter zijn deze te chique voor mijn casual kleding wat ik draag (geen overhemden of pakken).
alle hieronder genoemde horloges heb ik nog niet in het echt gezien
Wat ik tot nu toe op mijn shortlist heb staan, en de poll:
(Beide JLC’s zijn of te duur als nieuwprijs, of niet meer verkrijgbaar, en zullen via bv Chrono24 gekocht kunnen worden)
Laat ik het anders verwoorden: ik vind ze allemaal fantastisch, maar ik kan ze niet allemaal kopen de Master Control Calendar bijvoorbeeld staat al jaren als tabblad open op mijn telefoon, en kijk er dagelijks naar. Dus nee, het is zeker niet om maar wat te kopen.
Tja … de bovenste JLC is wel zéér begerenswaardig. Maar … er is nog zo oneindig veel meer schoons. Sinds een jaar of wat beperk ik me maar en probeer tevreden te zijn met wat ik heb liggen.
JLC: prachtig, meer naar de dress kant toe, maar je hebt al een mooie dresser
Speedmaster: prachtige kleur, maar je hebt al een speedy
Seamaster: vult je collectie best aan qua diversiteit, maar ik vind hem niet zo mooi
JLC sector dial: niet de mooiste sector als je het mij vraagt
Dan zeg ik de JLC chronograaf. Want zeg nou zelf: “ik kijk al jaren naar deze vier fantastische horloges, help me kiezen” klinkt al een stuk minder willekeurig.
De kalender rondom, de dag en maand bovenin, de numerieke indices… dat maakt hem meer casual dan de MUT Moon. Overigens zou ik de MUT Moon de rose gouden willen met blauwe dial, maar die is helemaal onbetaalbaar helaas