Poll: welk van deze 4 Duitsers

Ben momenteel aan het kijken naar deze 4 Duitsers.
Ik kom er zelf niet uit, maar wil mijn keuze wel tot 1 van de 4 beperken.
Welk van deze 4 zouden jullie kiezen?
Afwerking en kwaliteit vind ik het meest belangrijk.
Ideaal zou zijn passen in een juwelier maar dit zijn dan weer niet de typische toonbankmerken/modellen.

Sinn 104 St SA



Mühle Glashutte Terrasport II



Stowa flieger 40



Damasko DS30

Ik merk dat ik iets meer neig naar de Glashutte & de Sinn.

  • Sinn 104
  • Mühle Glashütte Terrasport II
  • Stowa Flieger Klassik
  • Damasko DS 30

0 stemmers

2 likes

Kwestie van smaak, maar ik zou zeker voor de Sinn gaan uit dit rijtje.

2 likes

Stowa, 100%. Daarna opvolgend in commando Damasko, Sinn en dan de Muhle.

4 likes

Zelf een fan van de damasko

1 like

Als de versie zonder merknaam op de plaat hier was getoond, had ik voor de Stowa gekozen. Nu de Sinn.

1 like

Stowa, bescheiden, maar een horloge met stijl.

2 likes

Damasko. Prachtig horloge met een rustige wijzerplaat, die bij iedere gelegenheid past. Heb je de 4 ook al in het echt gezien/om gehad?

1 like

Als je nog geen duikert hebt , de Sinn.

Sluit ik mij bij aan. Al kun je eigenlijk geen foute keuze maken. Zelf vind ik overigens de Muhle met afstand de minste in dit rijtje. Maar nogmaals…mooie keuzes. :ok_hand:

3 likes

Voor mij zou de keuze niet moeilijk zijn, de Sinn 104 steekt er met kop en schouders boven uit.

1 like

Sinn 104 :+1:

1 like

Zit inderdaad geen foute keuze bij. Ik heb ze allemaal gehad of omgehad en kies op basis van die ervaring de Muhle - maar dat is puur omdat ik de andere keuzes wat veiliger/saaier vind.

2 likes

De Stowa flieger 40 geeft me iets teveel veiligheid / saaiheid.
Daarvoor komt voor mij de Damasko.
Op 1 met stip de Muhle!
Net wat meer flieger. Maar toch ook weer prima te dragen bij een jasje dasje.
De Sinn laat ik buiten beschouwing. Ik ben nietzo vd duikers en zeker niet in deze kleurstelling.

2 likes

De afwerking van een Stowa is topnotch. De aftersales in ieder geval sneller dan Damasko en Sinn.

Het pluspunt van de Sinn is dat er ook staal voor is. Voor de rest doet ie mij niks.

Damasko is het meest tool en ingetogen allrounder. Een soort Sinn 556i maar dan beter.

Die Muhle doet nogal…Watch2day-achting aan ondanks dat dit een instapper op leeftijd is van een buitengewoon goed merk.

Ik zou die Stowa zo weer terugkopen in ieder geval.

4 likes

De Sinn, maar dan wel de A uitvoering, de I heeft een paar honderd streepjes teveel

4 likes

Qua prijsbeleid bij sommige aanbieders scheelt het bij Muhle ook niet veel. Dat doet bijvoorbeeld Stowa toch een stuk beter.

1 like

Stowa zou ik doen, ik vind het verhaal erachter ook wel wat hebben (originele producent etc).

1 like

Uit deze 4 de Damasko daarna de Stowa, Sinn en als laatste de Mühle.

Zonder twijfel de Sinn. De rest doet me weinig. Succes en veel plezier met kiezen!

Heb je een linkje? Ik heb wel interesse namelijk.