Poll: Welke Seagull 1963 kies jij?

Nu ik bijna alles omtrent de Seagull 1963 wel heb gelezen en gezien, heb ik besloten om ook maar eentje aan te schaffen. Maar welke? Zie de meeste hier met witte of champagne dial, maar je heb ze ook met donkere subdials. En neem ik dan een met saffierglas of juist met acryl. Laatste past volgens mij beter bij een vintage uitstalling.

Even een poll aangemaakt. De optie “geen van beide” heb ik weggelaten. HF’s die niks met dit horloge hebben, hoeven dus ook niet te stemmen. Lekker makkelijk toch :grin:

Niet helemaal mijn ding maar ik vind de onderste wat strakker van vormgeving en dus wat mooier.

2 likes

Er zijn nog andere mogelijkheden. Ik heb deze twee.


4 likes

Ja HKD versies zijn er in verschillende kleuren.

Ik heb deze en ik vind het een erg leuk horloge voor het geld.

6 likes

Nog meer keuzes :joy:

Heb ze beide bij Poljot24.de gezien. De panda dial is met Acryl en de champagne uitvoering met saffier.
Saffier is natuurlijk krasvrij, maar volgens mij hoort bij dit klokje gewoon acryl toch ?(of wat voor soort kunstglas men ook gebruikt)

Ik zou voor geen van deze twee Seagull-inspiraties gaan. De echte heruitgave door Seagull, genaamd Seagull 304 is niet meer te koop (en erg prijzig). Persoonlijk vind ik deze versie niet zo mooi, maar volgens Seagull moet dit wel een exact versie van het uiteindelijke horloge uit het project 304 zijn. Komt wel in een hele mooie presentatiedoos.

Daarentegen heeft HKED twee exacte kopieën van twee prototypen gemaakt die ik persoonlijk niet iets mooier vinden. Daar zou ik voor gaan.

2 likes

En waar vindt ik die :thinking:

1 like

Ga naar www.hkedwatches.com

Let wel: Hij heeft in de loop van de tijd ook andere kleurvarianten op de twee originele versies bedacht. Die horloges zijn historisch niet correct, maar wel mooi :slightly_smiling_face:

1 like

Thanks. Ga eens kijken👍

1 like

Heb nog wat extra info in mijn eerste post hierboven erbij gezet voor de leuk.

1 like


Dit wordt hem :heart_eyes:

12 likes

Da’s inderdaad een hele mooie. Historisch niet correct, maar wel erg mooi. De groene ‘panda’-dial vind ik ook erg geslaagd.

Let ook goed op de elegantere wijzers en de concentrische cirkels in de subdials. Dat hebben de twee Seagull-inspiraties die je in je initiële post hierboven opsomt niet. Dat vind ik mooie details die de wijzerplaat interessanter maken.

1 like

Deze ziet er inderdaad wat eleganter uit. Die groene heb ik ook gezien, maar heb verscheiden groene dials gehad. Ik kan er alleen niet aan wennen. Geldt ook voor de witte/cream dial. Blauw en zwart is toch meer mijn ding :wink:

1 like

Bedankt iedereen voor jullie input over dit horloge. @MechanicalFreak jij bedankt voor het linkje. Ik heb mijzelf weer behoed voor een eventuele verkeerde keuze.

De Seagull 1963 bevalt mij zeer. Ik twijfel alleen vanwege de dial. Nu ik deze op www.hkedwatches.com heb gezien, ben ik gelijk over de streep. :grin:

Iemand enig idee hoe het zit met shipping en taxes vanuit Hong Kong?

Geen van de twee: Ze “doen” mij helemaal niks.

Die bovenste is mooi hoor. Heb de blauwe uitvoering op het oog. Deze zien er wat strakker uit. :+1:

1 like

Ik heb deze variant gehad. Echt een heerlijk horloge voor het bedrag.

2 likes

Dan vind ik de donkere plaat mooier

1 like

Over dat niet-historisch correct zijn, dit is de originele:

Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar de HKED’s. In ieder geval het juiste logo, niet zo’n verzonnen, obligate rode ster. :wink:

2 likes

Sorry, de eerste foto met de daulphine wijzers was het origineel. De vervangende die je nu plaatst hierboven niet. Dat is waarschijnlijk een prototype.

EDIT: Je hebt hem weer door het origineel vervangen :+1:t3:

2 likes