Vroeger wel gedaan met minder dure horloges, tegenwoordig laat ik het lekker dicht.
Ik moet wel zeggen dat het kriebelt, maar ik kan de drang nog weerstaan.
Nooit want ik koop nagenoeg altijd nieuw en soms jong gebruikt.
Maar anders zou ik het nog niet doen.
Al heb je gekkies die het met een kaasmesje doen bij horloges die anderen alleen van achter glas durven bekijken
@RLC kijkadvies is op eigen risico
Volgens mij durft @RLC zijn handen nog niet eens te wassen met de sub om, zal wel loslopen bij hem dus.
Voor het vervangen van de batterij en/of het vastleggen van het serienummer wanneer nodig.
Nooit. Is voor mij ook een reden om van een aankoop af te zien, als ik weet dat een horloge door een leek is geopend. Mods ben ik ook niet van, dus er is ook geen noodzaak zelf te klussen.
Oké, bandje wisselen dat wel.
Een echte horloge liefhebber maakt zijn horloges open. Einde discussie.
En iedereen die het heeft over stof in een horloge. Serieus man, denk je dat ze bij een service in een luchtdichte kamer werken? Gewoon een blaasbalgje erbij en niet met kussens gaan kloppen in de buurt.
Stof is overal. Altijd. We zijn stof en tot stof zullen we wederkeren.
altijd, voor een service beurt of reparatie, inmiddels al een 800 of meer
Beste M. Singer zou u de voorkant willen laten zien, bij voorbaat dank
Oké.
Sommige zijn nog gemakelijk open te krijgen, en de curiositeit helpt…
maar voor andere met speciale schroeven, dat ga ik toch niet proberen
Ik maak ze nooit open, weet niet eens waar ik zou moeten beginnen. Al zou ik wel een keertje een mod willen maken, wie weet in de toekomst…
Als de clock open is geweest met de juiste gereedschap, jij zal nooit dat kunnen zien/weten
#metoo
Als er geen zichtdeksel in zit, maak ik ze altijd minimaal één keer open om het uurwerk te kunnen zien. Sommige heb ik ook opengemaakt om ze beter te reguleren.
Nooit
Ik ben horloge drager. Niet maker.
Korrel zout enz… ik zou mezelf het uurwerk van bijv. een Chronostop echt niet willen besparen. En elke vintage is waarschijnlijk niet waterdicht.
Nieuwe horloges… ja… das een ander verhaal…
M’n NA in aantocht heeft een zichtbodem… …maar als-ie die niet zou hebben en het uurwerk zou keurige waarden tonen op de Weishi en in de praktijk, zou ik 'm ook dichtlaten. Mijn Dan Henry 1972 ook nog niet open gehad, de 1964 evenmin.
Heb je een foto van die DH 1972? Die is erg gaaf!
Wel onderdruk soms (AP o.a.), en soms zelfs gecombineerd met complete lab-outfits en haarnetjes (GS). Ben zelf behoorlijk fel op stof(jes); is naast luchtvochtigheid vijand nr. 1.