Poll: Wie maakt z’n horloges open?

Tuurlijk… Even zoeken…

:slight_smile:

1 like

Mooi man. Gaaf bandje ook dat erop zit!

1 like

Meer mensen beginnen over dat bandje - i.c.m. de ook zelf opgespeurde (valt nog niet mee) zwarte gesp, erg mooi inderdaad. Als het in het voorjaar wat warmer wordt, gaat de zwarte stalen band er wel een keer op. Die is echter vrij kwetsbaar voor krassen; de PVD-laag is niet van het taaiheidsniveau dat Sinn bereikt i.c.m. hun Tegiment-techniek.

Die is hier dus ook foetsie; was echt een horloge dat ik zelf vooral vanwege het uurwerk wilde. Heb wel eens me het hoofd gebroken over hoe daar een zichtbodem voor te laten fixen…

1 like

PVD mag best een beetje verweerd zijn. Maar niet dat het lichte metaal erdoorheen komt…

1 like

Maar back on topic; bij mij is de neiging om kwarts open te maken een stuk minder dan bij mechanisch. Tot de batterij een keer vervangen moet worden in elk geval…

1 like

Natuurlijk :+1:

3 likes

Altijd. Kan het niet laten om te kijken hoe het gemaakt is en hoe het er van binnen uit ziet. Doe ik ook bij een nieuwe TV, smartphone en dergelijke (tot wanhoop van mijn vrouw overigens).
Niks geen slechte jeugd of te weinig moedertiet gehad of zo. Is een post-HTS dingetje

4 likes

Prima, lekker rustig . En dan ben ik maar geen " echte ", ook goed :smiley: i dont give a shit.

:joy: Ik ben ook een autobestuurder, geen automonteur. Die klep doe ik ook nooit open.
(Pssst :shushing_face: horlogedrager hoort aan elkaar. Als er vanavond wordt aangebeld door 2 mannen met lange zwarte leren jassen aan : NIET OPEN DOEN )

5 likes

Frans, dank je wel voor de tip. Ik heb de deur bel (…) al los gekoppeld en lig onder de bank. Al ben ik geen bankligger.

M.Singer heel erg mooi, verzamelstuk,bedankt voor de genomen moeite

1 like

Haha mooi stukje “gatekeeping” dit

1 like

Precies dit. Van mij hoeft dat ook niet meer dan.
Ik heb wel een paar horloges gemod maar zal het er altijd bij zeggen bij verkoop als ik de boel heb open gehad. Een uurwerk is niet voor iedere handige Harrie weggelegd en niet iedereen is even bekwaam als dat ze denken te zijn.

2 likes