Poll: Wie wil een horloge uit zijn geboortejaar

Het lijkt dat ik het de laatste tijd steeds vaker voorbij zie komen, mensen die een horloge zoeken uit hun geboortejaar. Ook de zoekfunctie stroomt ervan over :slight_smile:
Ikzelf wil het ook, een horloge uit 1993 die mechanisch goed in elkaar zit, zodat we een wedstrijdje kunnen houden wie van ons twee er langer leeft.

Nu vroeg ik me alleen af: Hoeveel mensen hier willen nou een horloge uit hun eigen bouwjaar, en waarom? :wink: Als je er al een hebt, feel free to show!

Brand maar los

  • Ik wil een horloge uit mijn geboortejaar
  • Ik heb een horloge uit mijn geboortejaar
  • Het maakt me allemaal helemaal niets uit
  • Toen ik geboren werd, bestonden er nog geen horloges

0 stemmers

ps. Nee, dit is geen prijsvraag om een horloge uit je geboortejaar te winnen

4 likes

1973 all the way

18 likes

:joy::rofl:

4 likes

Staat er ook, en heet er altijd gestaan kuch kuch

1 like

Het lijkt me wel leuk om er 1 te hebben, maar ben er niet naarstig op zoek. Leuk meegenomen zou het zijn.

Het leek mij erg leuk, tot ik gisteravond een hier ergens geposte Seiko catalogus uit 1980 doorbladerde. Dat viel nogal tegen.

Ik wilde het wel, maar als je daar te gefocust op gaat zoeken loop je de mooiste exemplaren mis.

1 like

Ik wil er een, maar ben ben niet bewust op zoek. Dan limiteer je jezelf wel heel erg in de jacht op een nieuw horloge.

Op zich wel, mits ik een leuke vind. Deze viel wat tegen:

7 likes

Neh. Mij noemen ze qua leeftijd “vintage” hier. Ik blief geen ouwe meuk.

1 like

Ik heb er eentje, was een must voor mij. Waarom? Omdat het leuk en geweldig is om te bezitten en erover te praten in goed gezelschap.

Ik had niet speciaal een merk of model in gedachte, ik heb eeuwen chrono24 op mijn jaar afgezocht.
Ben een super gave breitling tegen gekomen uit het goede jaar. Bijna gekocht, maar bij navraag bleek het jaartal niet te kloppen bij het horloge. Balen.
Toen zag ik onderstaand in NOS, wauw en het bleek geheel juist te zijn dus meteen gekocht.
Super leuk bezit!
1979

2 likes

Op zoek, naar een Air-King 1989, maar wat @HanDavinci zegt, sla je er dan een mooi exemplaar voor af omdat hij een jaartje ouder of jonger is :thinking:

1 like

Ik heb mijn Globemaster laten omnummeren naar 1978. No problemo.

5 likes

Ik zoek er nog eentje van een jaar ouder. Vorige week bijna een zelfs nog betaalbare Seiko gedaan, maar ik heb een combinatie van een vrij wilde maand en een financiële tegenvaller achter de rug. Komt vast dit jaar nog wel iets voorbij.

1 like

Probleem is dat er uit mijn geboortejaar niet zoveel mooie exemplaren meer zijn. Veelal gebruikt en afgeragd. Beetje zoals ik me vaak voel.
1967
Komt ook nog bij dat ik het echt zeker wil weten dat ie uit dat jaar komt. Vaak klopt er niets van.

2 likes

Het maakt mij niet zoveel uit, welk jaar. Liever iets wat ik heel mooi vind en dan zie ik wel.
Maar voor wie 1990 als geboortejaar heeft, heb ik deze nog beschikbaar :wink:

5 likes

En alvast iets kopen uit het geboortejaar van je kinderen, is dat een idee?

Ik zou wel graag iets moois (en betaalbaar) willen hebben uit de 1980. Als het dan kan december van dat jaar :wink:

1 like

Dan schuif je in ieder geval niet het probleem door naar volgende generaties :slight_smile:
Gok dat er hier op het forum aardig wat mensen zijn die een horloge kopen bij de geboorte van een kind, maar geen idee of het dan ook speciaal uit dat jaar is

Ik heb al wel messen voor ze gekocht. Een horloge is misschien ook geen gek idee.

1 like