+1
Geboortejaar? 1951 (Waren er toen al Certina’s?)
+1
Geboortejaar? 1951 (Waren er toen al Certina’s?)
Antwoord E) Het zou een leuke bijkomstigheid zijn, maar het is geen doel op zich.
Het geboortejaar: Ik zou wel willen, maar hoe vind je zoiets?
En dan bedoel ik niet wanneer een horloge gekocht is maar geproduceerd!
Bij Seiko wel te doen, omdat je op serienummer vrij nauwkeurig zowel het jaar als de maand van fabricage kan achterhalen.
Andere merken weet ik niet.
Ja helder maar dan moet je dat horloge wel hebben om de leeftijd te kunnen bepalen.
Ik bedoelde echter andersom
Op Ebay zie je het serienummer er vaak wel op staan.
Er is dus géén mogelijkheid om horloges die gebouwd zijn in 1953(zie mijn nick) per merk in een lijst oid op te zoeken?
Dat is lastig, maar dat geldt volgens mij voor elk merk. Of het moet een type/model zijn dat nu net alleen dat jaar is uitgebracht. Anders moet je echt aan de hand van een serienummer het juiste jaar erbij zien te vinden. Maar niet ieder merk heeft dat netjes bijgehouden. Dat zal je dus eerst moeten vaststellen.
Mocht je een Certina uit je geboortejaar zoeken, dan is er nog een handigheidje.Moet je nog wel even het serienummer checken.
Ik zou het niet weten. Misschien aan de hand van brochures van dat betreffende jaar.
Nou ja, wel close:
In ieder geval heel hartelijk dank voor het meedenken!!!
Wauw das klasse!!!
Meteen de link vastleggen!!
Dank je wel!!!
Ik heb er wel een uit mijn geboortejaar, maar dat interesseert me feitelijk geen bal.
Al eerder op HF laten zien, maar zelf kan ik (ook?) geen genoeg van deze krijgen: mijn wonderschone Chronostop, gemaakt op mijn geboorteDAG. Nooit naar gezocht, maar stomtoevallig hier op het forum tegenaan gelopen. Zo’n kans komt maar één keer voorbij.
En ongepolijst en voorzien van de originele Tritium puntjes op de uurindexen. deze zijn vaak verdwenen / eraf gevallen. erg mooi. Ben gek op de Chronostop modellen
Hey @Magni80, ik ben nog steeds als een kind zo blij dat ik deze van je kon overnemen! Inmiddels samen onze 50e verjaardag gevierd
Voor alle 4 hier in huis een geboortejaar horloge, een GMT uit ‘71, een ‘74 Datejust, een 2004 Daytona en een 2012 sub LV. Allemaal full sets. Erg blij mee. Alle 4 worden ook gewoon door mijn vrouw en mij gedragen en als die gasten oud genoeg zijn (en daar moet ik eens goed over nadenken, ik neig naar >25) zullen ze die van mij krijgen. De eerste 3 al best lang geleden gekocht gelukkig toen vintage nog niet zo duur was.
Geweldig… Deze volledig in het zilver en dan uit 1971… my grail.
Komt er nog iemand uit 1958? Heb nog een Omega dresswatch uit dat jaar liggen die ik wil verkopen