Poll: Wie wil een horloge uit zijn geboortejaar

1977

10 likes

Zit zelf al een tijdje met het idee om ooit een rolex sub uit ‘92 te kopen

Ik geef er niet om en ga er niet naar op zoek.
Zou ik een horloge tegenkomen wat ik mooi vind en het zou matchen is dat leuk maar dan zou die ook volledig moeten kloppen met de maand en liefst dag.
Ik zou er geen hoofdprijs voor over hebben

Ik denk dat het voor jou sowieso een probleem zou worden, want waar vind je nou een horloge uit het jaar Znkorft, maand Xreswda, week 78 en dag 786 ?

Iets te veel scifi genuttigd?

2 likes

volgens mij gewoon fi, kan de sci er niet in zien :stuck_out_tongue:

2 likes

hebben we wel even gehad hier na de laatste weken denk ik…( plat-rond verhaal )

1 like

Twijfelgeval. Jaar en maand kloppen, model is leuk en prijs is goed te doen. Maar Thailand?

Ondertussen heb ik nog een uur om te beslissen. Wie kan me een zinnige tip geven voor wat betreft:
-Is dit een originele Seiko?
-Is kopen uit Thailand geld in het water smijten?
-Is de prijs acceptabel?

Hulp wordt enorm gewaardeerd. :scream:

Verkoper heeft goede reviews en je kunt met paypal betalen, dus je risico is beperkt. Zou me daar niet door laten weerhouden.

Over de Seiko kan ik niks zinnigs zeggen. :sunglasses:

Thanks!

Wat rondzoekend op internet heb ik er een twijfel bij: de wijzerplaat heeft Romeinse cijfers, die ik op andere Silverwaves zo snel niet zie.

Edit: O, toch wel.

Als je zoekt op het nummer op de dial: 7546 8010 kom je wel degelijk romeinse cijfers tegen. :thinking:

1 like

Ja, inmiddels op een aantal sites gevonden, zeker in combinatie met de Kanji-dagindicatie. Ik heb het erop gewaagd, ik hoop over een paar weken een originele Japanse Seiko uit juni 1978 te hebben. Stiekem wel heel vet.

1 like

Dus er gaat binnekort een stemmetje in de poll veranderd worden?:stuck_out_tongue:

1 like

Alvast gefeliciteerd, en sterkte met wachten tot hij binnenkomt. :+1:

1 like

Ik heb er zelfs 2 uit mijn geboortejaar, bij toeval trouwens. In de loop van de tijd deze 2 gehavende Certina’s eens (afzonderlijk) aangeschaft als oefenmateriaal. De rechter is een beetje opgepoetst en het uurwerk was een van de eerste die ik zelfstandig een service heb gegeven. Toen ik later eens de serienummers checkte, bleken ze beide uit 1962 te komen.

5 likes

Dit.
Stel je vind na een maand (of langer) zoeken 4 exemplaren waar je uit wilt kiezen. Dan is het toeval als het beste exemplaar cq de beste deal uit je geboortejaar komt. Liever een betere die uit een ander jaar komt.

1 like

Maar als de kwaliteit identiek is, zou je dan een paar tientjes extra neer willen leggen voor degene uit je eigen bouwjaar?

1 like

Oh jawel. Maar een paar tientjes is natuurlijk helemaal niets in het gebruikelijke eisenpakket in uitvoering, uiterlijke staat, locatie, ‘vertrouwdheid’ van de verkoper, prijs/kwaliteit verhouding.

En stel je wilt een vintage Oyster Perpetual date kopen om af en toe te dragen. Ik zou dan liever een quickset date hebben dan een uit mijn geboortejaar zonder quickset date.
Als je hem juist vaak wilt dragen zou ik geen handopwinder willen door de combinatie met de geschroefde kroon. (Al schijnt de duurzaamheid er van niet verkeerd te zijn).

Er zijn voor mij veel factoren die veel belangerijker zijn dan geboortejaar.

1 like

Een Rolex GMT-Master 1675 uit 1976