Poll Zomertijd-Wintertijd

Elke lidstaat heeft de vrijheid om te kiezen wat ze wil, maar een lappendeken van tijdszones in de EU is niemand bij gebaat. En in het Noorden hebben ze echt valide argumenten, niet van het genre ‘ik ben graag een uurtje langer toerist in de zomer’.

Ook in oost europa.

Niet off topic?

Sinds post 1 inderdaad. Zou mooi zijn als we dat op internationaal niveau doen. Stel jij je verkiesbaar voor het Europees parlement?

:roll_eyes:

1 like

nu nog de partij vinden.

1 like

Het gaat niet alleen om bbq-en in de zomer, zomertijd geeft de mogelijkheid om ook in voor- en najaar 's avonds nog wat te doen buiten. We kunnen het ons niet allemaal permitteren om een tuinman in te huren, het huis te laten schilderen en de auto naar de wasstraat te brengen.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen dit allemaal willen opgeven voor twee nachten misschien
Iets minder goed slapen als de klok om gaat. :thinking:

1 like

Ja, laten we gewoon nog een uur of wat vooruit gaan, dan zijn de avonden nog langer. Zo kan je aan de gang blijven. Sorry, ik vind dat we ons zo dicht mogelijk bij de zon moeten houden. En dat betekent dus GMT, niet eens CET!

En dat alleen als we de zomertijd überhaupt willen afschaffen. Ik zie daar geen echte reden toe.

Maar het staat je vrij daar je eigen mening over te hebben.

1 like

Omdat we ook rekening houden met de belangen van anderen, ook die enge andere europeanen.

Dat snap ik niet zo goed. Er zijn toch niet opeens minder lichte uren in een dag?

1 like

Volgens mij waren het vooral de Duitsers die het zo nodig veranderd willen hebben, en die zitten op ongeveer dezelfde breedtegraad als wij.

Ik heb het nu over de huidige discussie. De teerling is al geworpen.

Het betekent een behoorlijke verschuiving in je ritme van begin/ eind werkdag.
En dat is ongewenst.

Ons tijds systeem is door ons opgezet. Er is geen basis, dat heeft iemand ook maar ooit bedacht.

Ja je hebt 2x per jaar een verschuiving waar je dan de rest van de tijd profijt van hebt.

1 like

is gewoon stoppen met werken geen optie, dan heb je nergens last van? :thinking:

Heel wat minder in Noord en Oost europa, die heel wat minder gebaat zijn bij zomertijd. En kinderen hebben ook heel veel last, ook boeren. Lang niet iedereen heeft er baat bij.
Zelf doet een uur verzetten me letterlijk niets.

In Oost Europa is het toch juist eerder licht dus heb je juist profijt van de zomertijd?

Maar wel een uur langer de tv en de airco aan… Er is uiteraard helemaal niets veranderd sinds “ooit” :thinking:

1 like

Even voor alle duidelijkheid: we hebben het hier over het onnozele idee om zomertijd als bssis te nemen.
Dan komt mijn personeel wel heel laat thuis van het werk en daar is deze maatschappij niet op ingericht.

Een deel, een deel valt in een andere tijdzone. Ik probeer het effect daar te overzien.