Polletje

Tijd voor een polletje :grin:

De laatste maanden ben ik me aan het oriënteren op een nieuw horloge. Ik heb als dagelijks horloge een Tudor Pelagos met zwarte dail. Heerlijk horloge! Ik zoek daarnaast een horloge wat minder toolwatch uitstraalt en daarmee afgewisseld kan worden met de Pelagos. Laatste tijd wat horloges gepast en ik vind ze allemaal top! Dus ik dacht ik doe er eens een polletje op uit. Want elk horloge heeft voor mij goede redenen om het aan te schaffen:

Cartier: mooi en tijdloos design, wat subtieler in het donkerblauw en kan wat mij betreft prima met overhemd of juist casual.
Tudor: mooie warme kleurstelling icm staal&goud
Zenith: afwerking en kwaliteit. Chrono. Zichtbaar uurwerk achterzijde.
Omega: iconisch. Tijdloos design. Zichtbaar uurwerk achterzijde. Chrono. Ook mooie combinaties met straps mogelijk.

Ervaringen van jullie met deze horloges hoor ik graag! En wellicht nog tips voor een ander horloge? En natuurlijk alvast bedankt!

Keuzes keuzes keuzes…
  • Santos de Cartier large donkerblauw
  • Tudor GMT s&g
  • Zenith el primero
  • Omega Speedmaster professional (saffier kristal, zichtbaar uurwerk achterzijde)

0 stemmers

6 likes

Ze zijn allemaal geen verkeerde keuze: prachtige horloges!

Een poll is leuk, maar doe vooral wat je zelf wil. Tussen deze kiezen kan niet verkeerd gaan :+1:

De speedmaster maar dan met hessalite.

5 likes

Zou een minder sportief horloge kopen… dus datejust bijvoorbeeld.

Van je voorbeelden de cartier. De rest is voor mij te close met je pelagos

2 likes

De Cartier wat mij betreft. Je kan de Large goed hebben zie ik.

Dat zou ook mijn eerste keus zijn, hoewel ik de Zenith ook lekker vind.
Lastig. :thinking:

Maar goed, @Buddy87 … je mot er zelf mee over de straat. Dus de beste keuze is toch echt en alléén jouw eigen keuze!

2 likes

Wow, wat een vier totaal verschillende horloges zeg…

1 like

Speedy all the way. Tijdloos en belachelijk goede kwaliteit, specifiek ook wel op punten waar de Zenith dat mist (band, sluiting). Santos denk ik dat je snel op uitgekeken raakt in die kleur en Tudor heb je al, plus goud/staal is wel gewoon lastiger combineren.

1 like

:point_up_2:t3: Dat komt sowieso goed!:+1:t3:

1 like

Yup! Brede smaak zullen we maar zeggen😜 en dat maakt de keuze voor mezelf niet makkelijker🤣

Nee dat snap ik, maar ook qua prijsklasse loopt het uiteen.
Ik ben benieuwd welke van de drie het gaat worden!

1 like

Ja heel graag! 41mm met gekartelde bezel, oyster of jubilee band (allebei top!) en helderblauwe plaat​:grin::grin::grin:….
Nu nog voor list via een AD :disappointed::disappointed::disappointed:

Die Tudor vooral niet. De andere drie vind ik top.

Ik zou de keuze nog wat verder uitdunnen.
En eerst helder zien te krijgen in welke vijver je wilt vissen.

Want:

Ik zie een nette sportswatch.
Een bi color gmt toolwatch.
En 2 zeer verschillende chrono’s.

Ik heb Santos gestemd, maar dan wel de medium.

Die is comfortabeler dan alle andere opties die je noemt, en ik zou het goed als enige horloge kunnen hebben. Aangezien hij met leer en staal geleverd wordt: klaar.

Alle overige zijn te dik en te lomp.

Ik sluit me aan met de meerderheid, Speedmaster dus, alhoewel de Zenith ook wel pedigree heeft als eerste automatische chronograaf

Kuch, Breitling/Heuer/Hamilton, kuch, Seiko, kuch kuch. Die race wordt nog steeds betwist.

Waarbij, de race an sich, en de titanenstrijd die Zenith leverde maken het juist een cool verhaal dankzij de foto-finish. Wie er gewonnen heeft? Ach.

Maar goed, de El Primero is übercool.

Ja, het lijkt op een wedren, Zenith had op 10 Januari 1969 een prototype klaar, jaren aan gewerkt en al redelijk vroeg te kennen gegeven, productiemodel kwam er pas in october 69.
Breitling, Heuer, Hamilton en nog enkele hebben samen een automatische chrono ontwikkeld en die was klaar in maart 69
Heuer en Zenith toonden hun automatische chronos op Baselworld in april 69.
En Seiko kwam in mei 69 met de

1 like

seiko met de 6139 dus, en daar zijn exemplaren can die in februari 69 geproduceerd zouden zijn.

Zeker in februari/maart starte de serieproductie en konden ze aan klanten worden verkocht kort daarna. Wanneer is niet helemaal duidelijk, april, mei. Maar in ieder geval de eerste die op de markt kwam en dat is bij horloges over het algemeen het criterium voor wie de eerste is. Dit is de El Primero :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes