Pols Poll (anoniem)

Ja kwam ik ook achter, dacht altijd dat ik dunne polsjes had maar 18cm is doodnormaal blijkt.

2 likes

Barton heeft de oplossing! Al zijn die wel ineens heel lang dan :grimacing:
Overigens hebben heel veel merken net wat langere bandjes, maar dat is af en toe toch lastig zoeken…

Dat noemen we subtiel! Gewoon lekker dragen.

23 centimeter :innocent: schrik altijd van die 40mm dameshorloges :upside_down_face:

1 like

Wat heb je hier gedaan, een blur in een blur. Ik kan het tweede deel dus niet lezen, want dan blur ik het geheel weer :rofl:

Edit; ha, openklikken links, rechtsklikken… dan blurt hij geheel, maar is het rechterdeel open, dan weer links klikken en dan kan je wel alles lezen. Inception!!! :slight_smile:

4 likes

Ja.

Ik draag mijn horloge vrij losjes voorbij de knokkel. Mijn pols is daar 17cm terwijl de omtrek bij de knokkel 16,5 is.
In mijn verzameling heb ik nu wel een hele duidelijke scheiding. Mijn dagelijkse horloges zijn 38mm (en één 40mm pilot) terwijl mijn beaters/vrijetijdshorloges 42-43mm zijn.


Smaak verandert wel, een jaar of wat terug was 40mm het absolute maximum. Deze 4 beaters bevallen mij prima. De linker wacht nog op een bandje.

Leuk om te zien dat met wat meer stemmers er heel erg duidelijk wordt dat er een perfecte Bell-curve uit komt rollen met een modus van 17 - 17,5.

Blijk ik gewoon modale polsen te hebben, zij het aan de grote kant van de modus. Het lijkt m’n lengte wel, want die is met 1,85 ook modaal met een centimeter of twee boven de absolute mediaan.

1 like

Voor de zekerheid net nog even gemeten met een oud meetlint van mijn moeder. 17,5 cm en dan trek ik het lint een beetje aan zoals het horloge het liefst om mijn pols zit.

Mag best bekend zijn; 16,5cm.

1 like

5 likes

:joy: hahaha, cool :+1:

1 like

@Thieuke Het wachten is op de tweede golf zie ik :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 likes

En nu een mooie Gauss-curve er doorheen tekenen dan halen we de “opscheppers” er zo tussenuit :sunglasses:

1 like

Je moest met een meetlint over je horloge heen meten, toch?

2 likes

Je zou een normaalcurve verwachten toch? Of mensen met kleinere polsen overdrijven vaak of dit forum en de hobby trekt aanzienlijk meer zware mensen aan dan lichte. In het eerste geval is de eerste 50% ondervertegenwoordigt. In het tweede is bovengemmideld oververtegenwoordigt. Nu zegt mijn gevoel het tweede. Waarom liegen als het anoniem is.

1 like

Misschien is er wel een correlatie tussen polsmaat en een bovenmatige interesse in horloges…

1 like

Meer ga ik er niet van maken, anders moet ik deviaties gaan uitrekenen etc, daar hebben we excel voor en geen veredelde e-reader

1 like

Gewone afspiegeling van de maatschappij denk ik, of toch niet?

1 like

U heeft het goed onthouden :innocent: Maar dat doe ik altijd alleen als reactie op dit soort geblaat:

4 likes

Wel interessant als je hier de diameter van het favoriete horloge per respondent tegen af zou kunnen zetten

uh geen gevalletje wie de schoen past … slechts een ingeving :fearful::see_no_evil::grin:

1 like