Ja gewoon uit de losse pols
Met mān bijna 2 meter en 120 kilo mag het ook wel hoor
Als er mensen met een negatieve polsmaat zouden bestaan misschien wel maar in dit geval denk ik dat de curve scheef verdeeld is
Ik vind het wel interessant hoor
Dit wordt een dagtaak, ik kap ermee
21cm of groterš. Altijd ellende met te weinig schakels bij een horloge of standaard maat bandenš¬
De conclusie: Amerikanen zijn over het algemeen dikker (ervan uitgaande dat er een correlatie is tussen pols afmeting en gewicht)⦠gohā¦
Geintje natuurlijk
Ik moest hierbij ook direct denken aan een minder representatieve doelgroep qua gemiddelde bmi bij de Amerikaan
Daarvoor moeten we de resultaten eerst standaardiseren. Ik zou verwachten dat de populatie normal verdeeld is, maar op basis van deze resultaten kunnen we dat nu niet zeggen.
Eindelijk een goede reden om mān polsmaat eens op te meten. 2 leren bandjes omgedaan en gemeten van gesp tot gat. Ergens tussen 18 en 18,5. Stomverbaasd. Toen ik mijn vaders horloge pas maakte op mijn pols moesten er 4= vier schakels tussenuit. Altijd wel geweten dat die man boomstammen aan zān schouders had hangen.
Even kijken of er een zonderzoek is geweest onder mensen die geen horlogefans zijn en deze resultaten ernaast houden idd.
Hebben we het nog over polsen? Het artikel van Slender Wrist begint al mooi door de mediaan met het gemiddelde te verwarren. Maar goed, dan staat er ergens dat alle mannen denken een minder brede pols dan gemiddeld te hebben.
Gaat dit stiekem toch niet over de grootte van hun leuter, onbewust? @PLP zei het nog het beste toen hij over zān 19,5cm begon.
Blijkbaar zit je goed, want mensen die denken tekort te schieten neigen naar overdrijving.
Tja, ik ken minstens ƩƩn persoon die 30 kg vet weg heeft gejorist door heel erg veel te wandelen en beter op zān eten te letten, en die goede man ging van 21 naar 19cm polsomtrek.
Dat brengt mij bij de volgende vraag: Kunnen we met zān allen een rƶntgen-foto gaan maken van onze pols, om vervolgens te berekenen hoe dik de gemiddelde knook is zonder vel en vet er om heen? Kunnen we dan van iedereen ook even het BMI posten?
Want die stelling is natuurlijk gewoon op waarheid te controleren.
mannen zijn.
Ik vermoed, maar zou het graag bevestigd zien, dat dames liever jokken in de richting van fijnbesnaarde polsjes. Exact omgekeerd.
Dat zou kunnen, maar lijkt me nogal prijzig. Ik zou overigens voor een MRI-scan gaan, dat geeft een betere dwarsdoorsnede.
Vet percentage is handiger dan BMI BMI is slechts een indicatie maar maakt geen onderscheid tussen vet en spiermassa.
Wat eigenlijk belangrijker is, is de āoppervlakteā van je pols! Want niet elke 20cm en 18cm is hetzelfde! Heb een dik rond polsje of een dunne vlakkeā¦
Daarom is voor mij de lug to lug ook zo belangrijk en niet de doorsnee van een horloge
Wat zowel een man als een vrouw kan zeggenā¦
Precies wat polsomtrek betreft zou 38 mm bij mij de max moeten zijn. Maar lug to lug past 49 mm nog net binnen de polsbreedte. Dan is die wel net te groot formeel maar kan nog net wat looks betreft. Nadeel is dat een leren bandje in die maat bijna nergens verkrijgbaar is.
Hier precies hetzelfde, bijna 2 meter en 120 kilo.
Ik vind het erg jammer, want een normale maat horloge, lijkt bij mij erg klein. Daarom ben ik ook blij dat er merken zijn, die 50mm of groter verkopen.
Dat is natuurlijk ook persoonlijke smaak.
Ik heb trouwens een pols omvang van 21cm.
BMI heeft een vertekend beeld. Heb ooit een hele rel meegemaakt toen een oud-collega door de medische keuring werd afgekeurd om te varen omdat hij een BMI van 36 had, terwijl hij een vetpercentage van 11% had. Maar we hadden wel een kok aan boord met een BMI van 33 die zo dik was dat hij niet door een ontsnappingsluik kon en die werd wel goedgekeurdā¦