Het is logisch dat je voor sommige zaken geen normaal verdeling vind, maar wel een scheve verdeling. Bij polsen zou dit te verklaren zijn dat er een ‘ondergrens’ is aan de maat, iedereen heeft beenderen, dus veel kleiner dan 10cm ga je er niet vinden (zullen allicht wel zijn). Aan de andere kant, polsdikte neemt toe met toenemend gewicht. Daar we in het Westen meer en meer overgewicht en obesitas zien, is het dus logisch dat in de bredere pols-categorie meer mensen. Hierdoor krijg je dus een scheve curve
BMI geeft inderdaad een fout beeld. Veel (top)sporters hebben een ‘te hoog’ BMI, maar dat is volledig te verklaren aan de massa spieren en lage percentage vet.
Het BMI van een bokser van 1,8m en 120kg is hetzelfde als iemand die nooit beweegt en 1,8m is met 120kg. De ene is echter topfit en gezond, de andere is obees en heeft risico op allerhande ziektes en aandoeningen.
BMI moet in samenspraak met vetpercentage en type lichaamsbouw worden gezien
Dat klopt, maar na die uitspraak moest ik denken aan een spelletje op de radio. Volgens mij op 538, “dingen wat je zowel over … als over … kan zeggen”. Bijvoorbeeld; over je vrouw als over je advocaat, of over de loodgieter als over de koffiejuf… maar ik gok dat de meeste mannen dat niet kunnen zeggen inderdaad (ik ook niet bijvoorbeeld)…
Zeven jaar lid en dan heb je toch maar mooi even je beste antwoord ooit hier vandaag hè. Mooie comeback na het verwijderen van je dirtymind geintje van gisteren .
Het is een moment van opperste glorie ik moet niet vergeten om hier een screenshot van te maken.
Tot het moment dat ik hier een Rolex kan presenteren gaat dit waarschijnlijk mijn HF hoogtepunt zijn. Zoveel virtuele liefde doet toch wel wat met me hoor, ook ik ben tenslotte een mens met gevoelens.
Nog niet alles is weg uit het wat voor een filantroop is RLC toch topic, ondanks een verlate vlag vandaag van een overijverig forumlid.