Polsen vraag

Dag mijn beste horlogevrienden,

Ik ben voornemens een nieuw onderdeel op mijn website te plaatsen… De Vintage van de Week.

Op deze plek komt een aanbieding van een Vintage SEIKO (sorry, ik kan niet anders) welke tip-top in orde is gemaakt. Dus geen gedoe-horloges, maar gewoon strakke goede Seiko’s.
Dit worden aanbiedingen die een week geldig zijn, erna verdwijnen ze het WWW op.

Modellen die zeker voorbij gaan komen zijn Bullhead, Helmet, Ufo.

Als optie bied ik aan om ze af te maken met saffier glas, maar dat is nog in voorbereiding. Zeker de Bullhead en de Ufo kunnen saffier gebruiken, omdat het glas nogal hoog ligt.

Wat denken jullie, is hier een markt voor?

(ik wil dit graag weten omdat het wel een heel gedoe is om op te zetten).

Kort antwoord: Ja, ik denk dat daar wel interesse voor zal bestaan.

Ik zal ze zeker in de peiling houden

Denk het wel, ik zal het in ieder geval nauwgezet volgen !

Ik ben zeker geïnteresseerd. Vooral als je er eentje uit mijn geboortejaar 1971 hebt. :wink:

Met het Seiko virus dat op dit forum z’n werk doet zal er vast belangstelling zijn.
Zelf kijk ik ook geregeld op eBay naar vintage Seiko’s en heel soms bied ik, maar het is er tot nu toe nog niet van gekomen om iets te bemachtigen.
Ik vind het een erg leuk idee, maar je moet het niet alleen voor mij doen;)

Tja ik heb geen idee of er een markt voor is, ik vind horloge’s moeilijk verkoopbaar, natuurlijk kan je ze wel verkopen, maar of het echt goed loopt vraag ik me af, wij vinden ze vaak mooi, maar voor het grote publiek is het maar een oud klokkie en daar ga je toch niet mee lopen, bovendien heb je de tijd ook op je gsm!

Je moet het dus echt van de liefhebbers hebben, en die kijken zelf ook vaak op bv ebay, want iedereen wil een horloge kopen voor een prikkie, en die bij jou worden waarschijnlijk duurder, dus ja moeilijk.

Er is zeker markt voor. Het belangrijkste is natuurlijk de betrouwbaarheid van de verkoper. Als menser er vertrouwen in hebben dat je geen ‘troep’ verkoopt dan zijn ze wel bereidt om wat extra’s te betalen. Verder moet de prijs niet te ver afwijken met wat er gemiddeld voor wordt betaald op, laten we zeggen, Ebay…

Het wordt zeker geen troep. Het worden horloges waarmee je niet meer naar een horlogemaker hoeft, die je meteen kunt dragen.
Schone wijzerplaten, fris glas, hopelijk met een band op maat (banden zijn een probleem, die zijn vaak te kort).
Prijs van Ebay is een lastige referentie. Er wordt meuk verkocht voor weinig, er worden in elkaar geprutste vintage horloges verkocht, opgeleukt met een lik olie op de wijzerplaat (Sophon_1 bv) voor veel geld, en er worden goede horloges verkocht (ook voor veel geld).
Kunst is te weten wat te kopen, en hier geldt zeker “buy the seller”.

Is dit een serieuze vraag Robbie? :smiley:

Ja, de organisatie van de Rikketik denkt dat het geen goed idee is. Ik dacht erover om met Vintages daar te gaan staan. Mensen daar hebben liever horloges met werk eraan voor een lage prijs, het zijn mensen die zelf kunnen knutselen. Tenminste, dat was zijn gedachte…

Rob,

Op zich is het wel een leuk alternatief voor mensen die twee linkervoeten aan hun handen hebben (net zoals ik, dat knutselen wordt één groot “disaster area”) en die nog te weinig kennis hebben van vintages om te kunnen inschatten of een item op ebay de moeite waard is. Zo open je toch wel een deur voor de beginnende vintage verzamlelaar. En met je opgebouwde reputatie lijkt het me toch duidelijk: wat je ziet is wat je krijgt.
Probeer het, wie niet waagt wie niet wint.

Michel

Doe je het toch beide op de Rikketik? Kijken hoe het loopt. Ik denk wel dat op de Rikketik vintage minder goed voor je zal lopen omdat je op dat vlak veel concurrentie hebt.

Lastige vraag, Rob. Volgens mij heeft iedereen die tot nu toe geantwoord heeft, wel een beetje gelijk.
Ik zou zeggen: doen! (tu)

Ik denk dat de prijs van wat wordt aangeboden zeer belangrijk wordt… Iederen is gek van vintage seiko’s tot er ééntje wordt te koop aangeboden. Ik denk dat de verkopers een beetje worden beinvloedt door deze gekte en hun vraagprijs veel te hoog zetten. Gewoon een eerlijke prijs en dit zal lopen als een trein…

het staat of valt met hoe goed je aannemelijk kunt maken dat de horloges in onberispelijke staat zijn.

ebay staat vol met de “complete overhauled” horloges waarvan de secondenwijzer de eerste dag ervanaf valt (letterlijk gebeurd vorige week bij een collega)
zorg dat je je daarvan kunt onderscheiden!

De aanvoer is en blijft het grote probleem.

Ik kan maar geen leverancier vinden die op regelmatige basis een vintage wil aanbieden. Ze blijven maar voor Ebay kiezen omdat ze denken daar een dubbeltje meer de krijgen.

Een dubbeltje is natuurlijk relatief… Als je ziet aan welke prijzen de ufo’s en bullhead’s op ebay weggaan !? Op het forum staan ufo’s voor veel minder waar geen enkele reactie op komt.

Jazeker Rob,

persoonlijk spreken vintage Seiko’s mij enorm aan.

Gr.

Beste Rob,

Zou ik geweldig vinden,aantal vintage’ Seiko’s op Ebay gekocht.Mankeerde e.e.a. aan(maar dank zij jouw hulp komt alles weer in orde).Dus liever een vintage Seiko bij jou gekocht,waarvan ik zeker weet dat deze in orde en betaal dan graag een passende prijs.Zou het geweldig vinden.Geen gezeur meer met BTW-gedoe, invoerrechten, lange wachttijden etc.

Mvg

Stefan