Polsformaat advies

Ondanks dat mijn collectie uit vele verschillende horloges bestaat begin ik langzaam warm te worden voor Panerai. Ik heb dit topic geopend om te bepalen of mijn polsen voldoen.
Een tijdje terug heb ik een homage besteld om te voelen hoe 44mm op mijn pols eruit ziet. Gisteren het horloge binnengekregen en wil graag advies.

44mm voelt echt veel groter dan bijv de Seiko Stargate die ik bezit, kan ik het aan? Moet ik Panerai uit mijn hoofd zetten en op zoek naar iets anders?

2 likes

Volgens mij no prob hoor, als je er geen last met je pols(bot) door krijgt staat ie toch prima?

Zo te zien vallen de lugs nog binnen jouw pols dus go for it!

De L2L is op het randje maar nog doenbaar dus gewoon ervoor gaan.

Wat mij betreft kun je het beter bij iets kleinere horloges houden. Het kán, maar lijkt me niet comfortabel meer met lange mouwen.

Ik zou het doen. Lugs van deze hommage vallen nog mooi op je polsen dus een PAM zal zeker mooi staan.

De huidige collectie zit voornamelijk in het 38-40mm segment. Daar waar Panerai me een maand geleden nog volledig koud liet merk ik een ommezwaai en de wens om een groot deel in te ruilen voor een topstuk. Hierbij vreemd genoeg de kentering naar Panerai.
De luminior vind ik nu het mooist om te zien, maar wellicht kan ik dan beter een radiomir overwegen? Deze schijnen platter te zijn/dragen.

Kan zeker hoor !
Zo graagt mijn 46,5 Planet Ocean ook om mijn 18 cm pols.

Doen !

Radiomir draagt echt platter. Ik vind ze ook echt mooi, maar het is zo zonde dat ze de karakteristieke beugel missen. De 42mm uitvoeringen zijn ook het bekijken waard, de 40mm zou ik daarentegen weer laten liggen.

1 like

Ziet er gewoon goed uit, zeker omdat het op de foto altijd nog groter lijkt dan in-real-life. Mooie homage ook, waar heb je deze vandaan? Mocht je 'm wegdoen dan weet ik nog wel iemand :wink:

1 like

Hmmm… Dit is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak en dus persoonlijk. Ik vind het te groot en te dik voor je pols/arm. Het gaat er natuurlijk om wat je zelf mooi vindt en prettig vindt, maar ik proef een beetje dat je dit zelf ook wel een beetje vindt.

Klopt, het voelt voor mij op de grens. Ik weet overigens niet of de homage dikker is dan een echte luminior, dat zou ik moeten gaan passen.
Het is wel zo dat de lugs niet over de pols heensteken. dit lijkt op een foto sneller dan in werkelijkheid.

De overgang van 38-40mm naar 44mm is best stevig. Gun jezelf misschien nog wat meer tijd om te testen of het enthousiasme blijft. Misschien waait het over? Je hebt immers mooi testmateriaal ter bschikking. Qua pols kun je het zeker hebben, maar het zou wel erg jammer zijn als je veel hebt verkocht en daar achteraf dan spijt van zou krijgen.

Het moet inderdaad geen bevlieging zijn, maar voordat het zover is dat ik een aankoop kan gaan doen zijn we wel enige tijd verder vermoed ik. Er moet nog heel veel de deur uit :wink:

Er was toch laatst een topic waarin gemeld werd dat er mogelijk 'n kleiner model in “the pipe line” zat aan te komen.?

Elf.

Gewoon 42 mm passen!

Moet kunnen. Het gaat voor mij voornamelijk om of het horloge comfortabel draagt. Dit is vaak een combinatie van afmeting van de kast en de band.

Als ik naar nieuw kijk (find your panerai) dan is de keuze in 42mm erg beperkt tov de 44mm modellen. Vandaar dat ik nu deze 44mm genomen heb om te testen.

ik vind het wel kunnen. Het is ook maar net wat je lekker vindt en mooi vindt. Ik vind een wat grotere klok juist wel prettig. Draag een Speedy 44 mm op mijn dunne polsjes, past prima vind ik zelf…

Hè dat is nieuw voor me. Ik dacht dat er ook luminor Pams waren in 42mm. Ik kan de 44 mm wel hebben, maar op het moment heb ik totaal geen budget voor zo iets moois.