Polshorloge met slagwerk

Ik weet dat er zakhorloge met (repetitie)slagwerk bestaan, en polshorloges met wekker (ik heb er een) maar zijn er ook polshorloges met slagwerk?

Ja :slight_smile:

Er zijn er vast meer. Google is je vriend met “Watch hour-strike”.

Dank voor de tip. Veel info te vinden dus. Had nooit aan deze zoektermen gedacht.

1 like

Heten ook wel minute repeaters of quarter repeaters toch?

1 like

Nee, die slaan de tijd zoals het op dat moment is (op aanvraag). Hour-strike slaan gewoon elk uur, zoals een ouderwetse kerkklok.

1 like

Aha, weer wat geleerd!

1 like

of hier :slight_smile: LUC Chopard complicatie met een repeater

1 like
1 like

Die Meistersinger Bell Hora heeft wat ze bij wandklokken een “dwangslag” noemen. Dat is geen heel ingewikkelde complicatie. Vreemd dat die niet mĂ©Ă©r voorkomt.

1 like

Als ’ hour-strike’ gelijkstaat aan ‘dwangslag’ is dat, hoewel wel leuk, niet wat ik met slagwerk bedoel. Dan moet op het hele uur het aantal uren worden geslagen.

1 like

De Oris Art Blakey limited heeft een drumstel-wijzerplaat, maar dat bedoelde je denk ik niet. :slight_smile:

2 likes

Repetitie is, ook bij wandklokken, een zeldzamere complicatie (alhoewel bij Comtoises vrijwel standaard). Het gaat mij om gewoon slagwerk in een horloge, dat in de meeste wandklokken vrijwel standaard zit.

1 like

Nee, dat soort slagwerk maakt googelen op " horloge met slagwerk" voor mij niet zinvol.

2 likes

Ik zou helemaal gek worden van een horloge wat om het uur geluid maakt. Militaire toepassingen zie ik er ook niet voor, en tijdens het duiken is het ook vrij zinloos.

Het verbaast mij eerder dat er horloges met een sonnerie gemaakt worden.

Maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat je gaat vinden, uiteindelijk. :+1:

1 like

Ik hou van dat soort geluiden. Ik heb 8 antieke wandklokken in huis hangen en zou er meer hebben als ik meer geschikte plekken had en ik heb een koekoekapp op mijn telefoon die op de hele uren koekoekt. Nuttig is slagwerk in een polshorloge niet echt, maar dat zijn tourbillons, maanstanden ook niet of nauwelijks en zelfs stopwatches gebruiken de meeste mensen niet of nauwelijks


1 like