Polywatch (polijstpasta) review

Dit is plexi. Polywatch is ook nadrukkelijk bedoeld voor kunststof. Ik ben benieuwd hoe ver je komt bij echt glas…

1 like

Polywatch is erg duur. Het werkt wel, maar dat doet goedkoper, generiek polijst middel ook.

1 like

Geen probleem hoor, korrel 2000 poets je er zo weer uit, ook mineraalglas kan je doen met waterproof als het maar vlak is…

deze was ook stevig bekrast maar is er weer aardig uit gekomen, was wel een hoop werk😅

2 likes

Niet ver. Het werkt alleen met plexi.

2 likes

Ipv polywatch gebruik ik altijd unipoets :+1::+1:

1 like

Tandpasta is ook redelijk duur.
Maar de meeste mensen hebben het wel in huis …

En dat werkt ook best goed :wink:

Inderdaad niet ver, sterker nog: je ziet geen enkel verschil. Ik heb het wel eens geprobeerd.

Dan gaat het hier dus elke dag over horloges van duizenden tot tienduizenden euro’s.

16 likes

De prijs per milliliter is tientallen keren hoger. Het is een review over polywatch. Dan mag het gezegd worden.

Gelukkig heb ik het niet in anderhalve liter flessen nodig.

:rofl::rofl::rofl:

Je hebt wel gelijk, maar evengoed moest ik lachen.

2 likes

Natuurlijk mag dat gezegd worden, alleen, je polijst één horloge voor ongeveer 50 cent.
Om dat dan duur te noemen in het licht van de bedragen die hier dagelijks genoemd worden.
Tja.
Dat mag ook gezegd worden

1 like

Ons bin zuunig :innocent: Hoe denk je ander dat we hier die horloges allemaal betalen?

6 likes

Beetje zoals die laatste uitzending van keuringsdienst van waarde. Over salami en cervelaat.

Nou ik weet nu waarom echte Italiaanse salami duur is. :rofl::rofl: ik snij mij nog een stukje af.

Wat niet wil zeggen dat polywatch een betere substantie is dan elk ander polijstmiddel.
Het kan. Het kan.

1 like

Ik weet niet wat jullie met die horloges doen, maar ik gebruik in 4 jaar tijd 2 tubes polywatch bij 2 horloges die ik regelmatig draag.

Dus zeg maar 1 horloge 1 tube per 4 jaar. Dat kan duur zijn tov bijvoorbeeld unipoets.

En overigens tandpasta vind ik echt slecht werken. En een teringzooi geven.

1 like

Haha helemaal mee eens. Welke gebruik jij @koekoek? Met mijn zorg loon en deze (met horlogemaker gereedschap) veel te duren hobby let ik graag op de kleintjes.

Uiteraard werkt polywatch prima maar er zit amper wat in die tuubjes

In de schuur stond nog een of ander flesje polijst spul voor auto’s. Niemand gebruikte het ooit. Turtle wax glass polish, werkt ook voor horloge glaasjes dus. :grin:

Daar ga je al. Er zijn genoeg mensen die 20 horloges hebben. :smile: Ik zou meerdere van die polywatch tubes per jaar gebruiken waarschijnlijk.

2 likes

Ik gebruik altijd schuurpapier in combinatie met Peek, dat is echt fijn spul.

1 like

Inderdaad. Daar kom ik makkelijk aan😅

Wat ideaal was waren de nagelvijlen van de kruidvat. Die hadden verschillende korrel/grofheden en wat beter te hanteren dan een los schuurpapiertje. Helaas zijn die uit het assortiment :angry:

Op eBay kun je die zeker nog kopen maar ik twijfel altijd welke ik het beste zou kunnen gebruiken…