Pontiac als eerste vintage?

ow? hoe werkt dit systeem precies?

Heel eenvoudig: op de wijzerplaat staan onder de merknaam Pontiac een aantal sterren afgebeeld.
Het aantal sterren geeft de kwaliteit van het gebruikte uurwerk aan.

1 like

Wim van Est viel 70 meter in een ravijn tijdendens de Tour de France en zei"mijn hart stond stil maar mijn Pontiac liep nog"
1 ster= eenvoudig,
2 ster = bijv. de Nageur (Frans voor zwemmers)
3 ster de meer gecompliceerdere horloges, o.a. de Diadatic is automatisch, en de Biomatic meer bekend als de Gulfstream:wordt opgewonden door kogellagers.
Elke originele Pontiac heeft op de originele kroon 1 ster met daarop in de rondte het woord Pontiac.
Is tegenwoordig in Belgische handen.

2 likes

Wauw…weer iets nieuws geleerd. Top !! Bedankt

Trouwens ik heb een Pontiac dealer gevonden in St Niklaas. Ook het nieuwe spul ziet er strak uit.

2 likes

Alleen jammer van de 42 modellen die de nieuwe Belgische fabrikant heeft uitgebracht 29 dames en slechts 13 heren :joy:

Heb je een website waar ik het kan zien

1 like

Jawel!

2 likes

probeer wikipedia maar eens, zul je versteld staan… :innocent:

1 like

Leuk spul toch?

8 likes

wow super mooi!!

1 like

Wat mij betreft veel mooier dan het opnieuw in de markt gezette Pontiac

ja die nieuwe zijn veel te groot in mijn ogen

Ik zie dat de schrijver ook al reageert…

2 likes

Er zit geen enkel systeem in de sterren van Pontiac, ik heb dit samen met iemand anders een tijdje serieus onderzocht. Op elke methodiek die je probeert bestaan echt super veel uitzonderingen.

Ik heb ook contact gehad met iemand die heeft gewerkt voor van Kinsbergen, het bedrijf achter Pontiac, die mij vertelde dat de sterren gewoon onderdeel van het logo waren.

2 likes

Neem het topic “Pontiac only” eens door, daar kom je veel verschillende vintage Pontiac modellen tegen.

1 like

Ga ik doen!

1 like

Niet helemaal waar, er zijn ook Nageurs met drie sterren. Je zal ook een paar op het internet tegenkomen met 4 sterren, maar dat zijn opnieuw opgemaakte wijzerplaten of namaak

Pontiac heeft prachtige horloges gemaakf




5 likes

Volgens mij is dat niet zo. @maurits was hier mee bezig, maar ik ben even kwijt of hij nu een conclusie heeft kunnen trekken

1 like