Pontiac nageur

Goedenavond graag stel ik een vraag over een uurwerkje met de cijfers 1708/08. Kan iemand vertellen om wat voor uurwerkje het gaat?

3 likes

Vaak verduidelijken foto’s heel veel.
Dan zie je beter hoe het type nummer is geplaatst op het uurwerk. Kan je dat nog toevoegen?

Misschien kan je daarnaast het eerste bericht nog aanpassen m.b.t. de tekst die je niet hoort mee te sturen. Kan je gewoon wissen.

Edit: Gelukt zo te zien :upside_down_face:

2 likes

Dat is de aanduiding van het type uurwerk.
Als ik het goed lees gaat het dus om een AS 1708.

Gr,

3 likes

Dank! Ongeveer uit 1965?

1 like

Volgens mij is de AS 1708 geen uurwerk.
Denk dat het de AS 1702/03 is.

Kijk ook even hier bij dit oude topic:
https://www.horlogeforum.nl/t/pontiac-nageur/204785?

2 likes

Bedankt voor de verwijzing. Het is dus in iedergeval een zogenaamde AS uurwerk. Ik kan de cijfers niet goed onderscheiden.

1 like

AS 1702. Vandaag geserviced…:+1:

Bij mij in een Olma…

4 likes

Bedankt voor de foto ook van dit uurwerk.
Heb je dat zelf een service gegeven?

1 like

Ja het is een veel voorkomend kaliber.
Deze had zo te zien nog nooit onderhoud gehad, en liep zelfs nog een beetje na 60 of 70 jaar!

1 like

Zeg, over die nageur???

Nee die stinkt niet… Die zwemt…:grin:

Dat ziet er strak uit!!

Ja daar was nog niet vaak iemand met gereedschap in de buurt geweest. Was wel vuil en gortdroog…
Toch goeie kwaliteit dat het blijft lopen.

Van jouw Pontiac wekker(ook ASchild, maar dan 1475(is ongeveer ook AS1931) heb ik al veel vervangen. Nu wacht ik nog op een wisselrad en een centraal wiel.

Ik zag je eerdere verslag. De technische staat valt me dan toch wel tegen. Ik hoop dat je m lekker werkend krijgt…

Ja hoor, hij loopt al goed zonder wisselrad .Er is iets in gekomen, kennelijk Het asje van het wisselrad was afgebroken van de platine en vier tandjes. Ik had een wisselrad gevonden( dacht ik) en daarom niet meteen laten meekomen met de platine. Maar het asje had teveel speling. Dus nu nog eens wachten op een zendinkje uit Italië

1 like