Pontiac only

https://urdelar.se/ had nog bepaalde VJ84 stukken dacht ik.

Bedankt voor het adres.
Zodra ik het wrak binnen heb ga ik een lijst maken van de ontbrekende/defecte delen en dan ga ik uitrekenen hoeveel 100 Kronen waaard zijn in echt geld en kijken of ik alles op de lijst kan afvinken.

1 like

Als het aan mij lag kocht ik een Valjoux 23 lopende donor en bouwde ik die over met de correcte brug en VJ84 stukken. Gaat hoogstwaarschijnlijk minder kosten dan de onderdelen apart te moeten bijhalen.

2 likes

Eindelijk ben ik vandaag weer eens de grens over geweest om pakjes te halen en het was de moeite waard.

Een rechthoekige Pontiac

maar niet een gewone, nee, rechthoekig en staal en waterdicht (nageur)


Met een viervoudig geschroefde bodem.
De Engelsen hebben het dan over hen’s teeth

Een buitengewoon keurige verchroomde, ronde, waterdichte, maar ook geen gewone.
Het is er één die ik lang gezocht heb, namelijk met de naam van de winkelier erop.

Paul de Witte, ooit waarschijnlijk de grootste Pontiac verkoper in België

En tenslotte nog een exemplaar met fancy lugs en een koperkleurige wijzerplaat.
Daar heb ik wel een zwak voor.

Mijn fotoapparaat is te goed, je ziet het vuil en de vlekjes veel te duidelijk…
Over een week of twee ga ik weer, want er zijn weer wat pakjes onderweg :grinning:

11 likes

Ik heb ook weer 5 nieuwe Pontiac projectjes binnen. Alles loopt keurig op tijd alleen de International heeft denk ik een slippende opwindveer.

9 likes

Dameshorloges en zakhorloges worden weinig verzameld. Maar toch zijn ze soms grappig.

Geen zakhorloge, maar een dames broche horloges van Pontiac, waarvan ik nog een keer moet uitvogelen hoe alle onderdelen aan elkaar gemaakt moeten worden. Loopt trouwens nog heel netjes.

Ik vraag me af of deze zo hoort en of er niet iets rond het horloge hoorde te zitten in de stijl van de rest.



9 likes

Heel leuk ding en een heel vroege volgens mij.
Mooi het design op de speld en de grote schakels.
Ik heb een ketting voor een heren zakhorloge met van die bollen eraan, de bedoeling ervan ken ik niet.
De ontbrekende kleine schakel lijkt me makkelijk na te maken.

Ik vraag me af - vooral vanwege het formaat - of het niet een heren model is. De speld aan het vest en het horloge aan de ketting in het ene vestzakje en de tassel in de andere vestzak.
Gewoon even out of the box gedacht.

Edit: het zou niet het eerste herenhorloge met een dameswerk erin zijn

1 like

Gisteren mijn collectie uitgebreid met deze frisse verschijning. Had dit model nog nooit eerder gezien, doet me qua kleur wat denken aan Jumping modellen.


11 likes

Deze is leuk zeg.

Ik ken ze van Movado; die zijn meestal (deels) met leer bekleed, of hebben een gevlochten leren band rondom het hele horloge. Dat was volgens mij een kortstondige trend voor heren.

Dat denk ik ook.

Hallo Pontiac horlogeliefhebbers.
Al meer dan een jaar volg ik deze rubriek aandachtig en wil ik me even voorstellen. Ik word volgende maand 65, mijn naam is Yves, geboren in Namen uit een Vlaamse moeder en een Waalse vader. Ik woon in Dinant, een stad die goed bekend is bij de Vlamingen en de Nederlanders.
Ik heb altijd van mechanische horloges gehouden en aan het begin van de insluiting had ik eindelijk de tijd om te leren hoe ze werken. Ik erfde een Rodania van mijn vader en hij droeg ook een Verdal. In mijn familie zijn we allemaal gepassioneerd door fietsen, twee van mijn onkels hebben geracet en goede resultaten behaald eind jaren ‘50.
Na het einde van de eerste opsluiting ging ik naar mijn horlogemaker in Dinant, hij is 75 jaar oud, en over wielerwedstrijden gesproken, hij vertelde me dat hij Ali Kinsbergen had ontmoet en met zijn dochter Johanna had gewerkt. Ik raakte toen zeer geïnteresseerd in het merk Pontiac en sindsdien heb ik er meer dan 100 verzameld.
Mijn presentatie was lang, excuseer, zoals voor de schrijffouten, Nederlands is mijn de taal van mijn moeder en Frans is mijn moedertaal.

Tot binnenkort,

Yves.

8 likes

Beste Yves, welkom op dit prachtige forum en dank voor je verhaal… maar daar horen wel foto’s van je Pontiacs bij.

Ik ben benieuwd!
Serge

1 like

Bedankt voor het mooie verhaal Yves. Persoonlijk ben ik zeer geïnteresseerd naar foto’s van je Pontiac verzameling. Ik dacht dat ik er veel had, maar jij wint.
Welkom hier. Er zijn veel Pontiac liefhebbers op het forum en zeker ook een aantal deskundigen.

2 likes

Mijn beste,

Yves, van harte welkom binnen de gelederen van dit Nederlandstalige HorlogeForum met internationale allure!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Bedankt voor jullie warme welkom. Ik denk niet dat er veel Walen zijn die Nederlandse forums lezen.
Voor de foto’s zal ik proberen de instructies te vinden en te begrijpen om ze te plaatsen.
Ik weet dat er onder jullie mensen zijn die Heel veel weten over Pontiac horloges, ik ben maar een kleine verzamelaar, maar ik ben gepassioneerd door de geschiedenis ervan tot het einde van de jaren 70.

2 likes

:rofl::rofl:

Foto’s kan je uploaden door op het icoontje onderin te klikken. Succes.

1 like

Dank u voor uw hulp. Hier zijn enkele horloges, sorry voor de kwaliteit van de foto’s.




De groene trui die Maurits niet wilde, twee dagen poetsen. Daarna zal ik proberen de Dialite opnieuw te doen en zal het glas worden vervangen.

Hydraulica’s voor 1970, allemaal met een gesigneerde kroon en 6 met een P gegraveerd op het glas.

De andere zijn voor later.

Yves

14 likes

Mijn beste,

Chapeau!!
Wat een prachtige collectie.
Fascinerend om naar te kijken.
Dank voor het delen!!
Overigens,
prima kwaliteit foto’s hoor. Niks mis mee.

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Hallo Yves,

Ook hier iemand die het merk Pontiac zeer waardeert en de betekenis ervan in onze ‘lage landen’. Geweldig dat je je geschiedenis met de familie Kinsbergen en je grote verzameling wilt delen. Het geeft een enorm inzicht in de verschillende modellen die in de loop van de jaren door Pontiac uitgebracht zijn. Ik denk dat ik voor meerderen spreek als ik zeg dat er naar uit gekeken wordt wat je nog meer zou willen delen. Sowieso bedankt!

1 like

welkom Yves,
leuk te horen en zien dat er een liefhebber bij komt hier.
en zo te zien ben je een echte liefhebber want 100 pontiac’s, ik denk niet dat er hier iemand is die dat kan overtreffen :smile:
natuurlijk ben ik ook een liefhebber van het merk doordat mijn eerste horloge ook een pontiac was en deze ook van mijn vader was.
veertien stuks telt mijn pontiac verzameling, vier moderne en tien vintage.
ik hoop in de toekomst hier je volledige verzameling te mogen bewonderen :ok_hand: :grinning:

2 likes

Bonjour Yves et bienvenu
En effet il n’y a pas beaucoup de Wallons ici.
Maar aan je Nederlands was me niet opgevallen dat je francophone bent.

Een mooie verzameling heb je. Misschien heb je er wel meer dan ik. Ik zal ze eens tellen :wink:
Maillot Blanc. Prize Winner. En veel andere modellen die je in Nederland helaas bijna niet tegenkomt.

Wanneer was dat ook alweer?
Die was ik al lang weer vergeten. Hij ziet er goed uit na jouw grote schoonmaak.

Nog een brutale suggestie: op de standaard met de Boerentoren passen deze qua periode beter:

Zoiets heb je vast ook in je verzameling.

Veel plezier en succes met het verzamelen van Pontiac horloges.
En graag niet te vaak tegen mij bieden…

8 likes