Pontiac only

Dank u voor uw hulp. Hier zijn enkele horloges, sorry voor de kwaliteit van de foto’s.




De groene trui die Maurits niet wilde, twee dagen poetsen. Daarna zal ik proberen de Dialite opnieuw te doen en zal het glas worden vervangen.

Hydraulica’s voor 1970, allemaal met een gesigneerde kroon en 6 met een P gegraveerd op het glas.

De andere zijn voor later.

Yves

14 likes

Mijn beste,

Chapeau!!
Wat een prachtige collectie.
Fascinerend om naar te kijken.
Dank voor het delen!!
Overigens,
prima kwaliteit foto’s hoor. Niks mis mee.

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Hallo Yves,

Ook hier iemand die het merk Pontiac zeer waardeert en de betekenis ervan in onze ‘lage landen’. Geweldig dat je je geschiedenis met de familie Kinsbergen en je grote verzameling wilt delen. Het geeft een enorm inzicht in de verschillende modellen die in de loop van de jaren door Pontiac uitgebracht zijn. Ik denk dat ik voor meerderen spreek als ik zeg dat er naar uit gekeken wordt wat je nog meer zou willen delen. Sowieso bedankt!

1 like

welkom Yves,
leuk te horen en zien dat er een liefhebber bij komt hier.
en zo te zien ben je een echte liefhebber want 100 pontiac’s, ik denk niet dat er hier iemand is die dat kan overtreffen :smile:
natuurlijk ben ik ook een liefhebber van het merk doordat mijn eerste horloge ook een pontiac was en deze ook van mijn vader was.
veertien stuks telt mijn pontiac verzameling, vier moderne en tien vintage.
ik hoop in de toekomst hier je volledige verzameling te mogen bewonderen :ok_hand: :grinning:

2 likes

Bonjour Yves et bienvenu
En effet il n’y a pas beaucoup de Wallons ici.
Maar aan je Nederlands was me niet opgevallen dat je francophone bent.

Een mooie verzameling heb je. Misschien heb je er wel meer dan ik. Ik zal ze eens tellen :wink:
Maillot Blanc. Prize Winner. En veel andere modellen die je in Nederland helaas bijna niet tegenkomt.

Wanneer was dat ook alweer?
Die was ik al lang weer vergeten. Hij ziet er goed uit na jouw grote schoonmaak.

Nog een brutale suggestie: op de standaard met de Boerentoren passen deze qua periode beter:

Zoiets heb je vast ook in je verzameling.

Veel plezier en succes met het verzamelen van Pontiac horloges.
En graag niet te vaak tegen mij bieden…

8 likes

Ik ben erg ontroerd door uw reacties, ik had het niet verwacht na gisteren geïntroduceerd te zijn op uw opmerkelijke forum.
Het zijn niet zozeer de horloges die mij interesseren, ook al vind ik ze heel mooi en ongelooflijk divers, maar eerder het commerciële genie van Ali Kinsbergen en zijn opvolgers, zijn dochter Johanna en zijn kleinzoon Alain De Nijs, evenals de moeilijke dingen die de familie Kinsbergen drie jaar in Indonesië heeft moeten doormaken en waarvan ze hebben kunnen herstellen.
Mijn horlogemaker André vertelde me een paar anekdotes over A.K., daar vertel ik later meer over.

Respectvolle groeten aan jullie allemaal, gepassioneerd door mooie horloges zoals ik,

Yves

P.S. Sinter Klaas is vroeg dit jaar …

16 likes

Het doet me genoegen te zien dat je ook een Pontiac sigarettendoos en een Pontiac fototoestel hebt.
Wanneer komt de Frigo? :wink:
En in Nederland waren er ook Pontiac fietsen.

1 like

O wauw wat een ontzettende toffe collectie

1 like

Er waren ook Pontiac-radio’s, in de jaren 1950, gemaakt door Novak in Brussel.
Pontiac-tabak wordt nog steeds verkocht en komt uit Montreal. Het bedrijf bestaat al sinds het begin van de vorige eeuw, rond 1905.
Iemand had me op de hoogte gebracht van het bestaan ​​van fietsen, maar ik wist niet dat ze in Nederland werden gemaakt.
En voor de koelkast wacht ik nog even Maurits, in tussentijd neem ik genoegen met een advertentie.

2 likes

Die zie ik inderdaad regelmatig voorbij komen.

1 like

Om hier nog even op terug te komen: hieronder een afbeelding van een Movado zakhorloge, geïnspireerd op het ‘Rudolf Valentino horloge’. Hij was de aanstichter van de kortstondige trend om horloges geheel ‘in te pakken’ in (slangen)leer, in de jaren twintig.

1 like

Zo, dat is wel bijzonder. Nog niet eerder gezien. Niet helemaal mijn smaak, maar goed.

1 like

Nee, ook de mijne niet, maar historisch wel interessant vind ik.

2 likes

Vorig jaar op een forum een of twee met glad leer opgeleukte Casio’s gezien - zag er best aantrekkelijk uit :male_detective:

1 like

Gisteren in de brievenbus van Agadir-Marokko, na lang twijfelen voor twee keer niets op eBay gekocht omdat de wijzerplaat erg beschadigd leek:


Na een paar uur schuren en polijsten van kast en het glas is hier het resultaat.
Onmogelijk om de exacte weergave van de wijzerplaat te geven. In werkelijkheid is het prachtig, uniform grijs met een “sunburst” effect, en de vlekken zijn bijna onzichtbaar voor het blote oog:


Het horloge is voorzien van een ETA 2788 uurwerk en het interieur is zeer netjes. Het werkte prima tot vanmorgen, maar toen ik de deksel er weer op zette, maakte ik een slechte zet en blies het kompas en de twee stukken eronder op. Ik heb ze weer op hun plaats kunnen zetten, maar het werkt alleen als de lier is losgekoppeld. Zou de spil verbogen zijn?
Excuseer me voor de technische termen, mijn horloge-vocabulaire is beperkt in het Nederlands.

8 likes

11 likes

Die secondewijzer doet 't hem…

1 like

Ja, een modificatie die ik vakkundig door André ( @vouwfietser ) heb laten uitvoeren.
Staat geweldig :heart_eyes:

Ik had die wijzer nog liggen en de Pontiac miste de secondewijzer dus dat kwam goed uit :slightly_smiling_face:

1 like

Zoals beloofd, de rest van de bende.

Een zwembad vol driesterrenzwemmers.

Een beetje van alles.

Pontiacs van de jaren 70.

En nog van alles een beetje, Quartz, Supporter, zakhorloges, dameshorloges en een paar horloges om te repareren.

In totaal zijn er 120 met die in de individuele dozen. Het begint ruimte in te nemen met zo’n zestig anderen: Laureat, Union Laureat, Verdal, Ducal, Pronto Verdal, Helva, Cup, Iaxa, Rodania, Rocar, Tissot, Aquastar, Omega, Competition, Solo, LUChopard en Citizen, allemaal mechanisch. 90% van de horloges werken en zijn in goede staat.

Voilà :slightly_smiling_face:

19 likes

Mijn beste,

Zo zo!!
Een “prive” Pontiac museum voor de ware liefhebber!!
Wat een groteske verzameling. Grandioos hoor.
Dank voor het delen. :watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like