84105 staat er achterop het deksel.
Dan heb je een stalen kast en niet een verchroomde!
Oh das weer een meevaller
Waarom kom je de Diadatic zo weinig tegen? Ik zoek er maar helaas is dit toch niet evident.
Och jammer zeg, heb er net twee verkocht…ik heb er nog eentje, maar daarvan is de wijzerplaat niet optimaal meer…
Het nummer 313813 staat binnen in de bodem. Dat is het nummer van het patent voor het sluitingssysteem van de kast.
Het modelnummer en het serienummer staan aan de buitenkant van de bodem en zijn vaak slecht te lezen.
Vooral als een vorige eigenaar het “goede” idee had om een perlonband te gebruiken.
Bij jouw horloge (Memodate als ik het goed lees op de foto) begint het modelnummer met 24 waarna nog 3 cijfers volgen.
Staat er Memomatic op de wijzerplaat dan begint het modelnummer met 25
Ik heb de indruk dat je ze in België vaker ziet dan in Nederland.
Vandaag ontvangen. Een Hydrolica 3 memodate, 24314 achter op de kast. Met origineel bandje die ik zorgvuldig bewaar. Glaasje gepolijst en voorzien van een nieuw bandje. Wie weet meer over dit type?
Maurits gaat hier vast iets over zeggen !!! Kenner bij uitstek.
Ik gok een Tissot 2461 of een ETA 2763
Serge
Is het jaartal van fabricage bekend?
Tissot/pontiac 2461, zo eentje deed ik laatst ook. Heeft deze de snelverstelling van de datum middels induwen van de kroon?
Trouwens ook omega gebruikte dit of een afgeleid caliber hiervan de 1480 als ik het goed voorheb.