Pontiac only

het horloge met de mooiste herinneringen: mijn vader :sparkling_heart:

14 likes

Van de week op de rommelmarkt in Brussel gekocht…
3 lijkjes waarvan 2 Pontiacs.

Ik heb ze alleen nog maar cosmetisch opgeknapt. En weer aan de praat gekregen.

De international is ook weer bruikbaar

16 likes

Weer een Pontiac aan de collectie toe kunnen voegen. Bijzonder model van de kast zo met geintegreerde lugs. Denk overgangsmodel/ontwerp richting de zwaardere type kasten van de jaren 70.

16 likes

Deze is onderweg.

12 likes

17 likes

13 likes

Mag mij binnenkort scharen onder de Pontiac eigenaren. Onderstaande beauty is naar mij onderweg.

Horloge is recent geheel geserviced en in mooie staat

Zover ik heb kunnen achterhalen is het van eind jaren 60/ begin 70. Uurwerk is (denk ik) een caliber 2763.
Klopt dat?

Hier foto’s.

Groeten Certizen.

15 likes

Nice!.recent heb ik dezelfde op de kop weten te tikken… bijzondere uitvoering!
Veel plezier ermee!

Dat is toevallig, heb er nog geen 2e van kunnen vinden op het WWW.

Hallo Serge en of Maurits hebben jullie iets meer info over deze gouwe ouwe, bvb dank

3 likes

12 likes

Nog met het oude nummersysteem, caliber Peseux 320.
Ik heb er 1 in mijn archief met een vierde ster en een andere zonder serienummer met een gravering uit 1959
–> mijn gok ca 1955
Mooi strak model trouwens

2 likes

@maurits heeft de databank. Zelf kan ik er een service aan geven. Maar zoals Maurits aal zei, strak model hoor.

1 like

1 like

Dank U wel heren, peseux is vergelijkbaar met Eta uurwerken ?
Weer wat wijzer en het loopt prima.

groeten ,

Jaap

3 likes

2 likes

IMO waren de Peseux werken iets gesoigneerder en vooral vaak ook dunner. (vooral 7000 en 7001)
Ze werden dan ook vaak voor de “elegantere” modellen van Pontiac (en waarschijnlijk ook andere merken) gebruikt.
De Peseux 320 is 3.1 mm dik de Peseux 7000 slechts 2,5mm en bijvoorbeeld de ETA 1080 met 4.15mm duidelijk dikker. (in horloge maatstaven gerekend)
Ze waren wel iets duurder dan de “gewone” ETA, FHF en Felsa werken.

3 likes

Ja dat had ik al eens ergens gelezen, maakt het alleen maar leuker. Ook op deze overigens een vierde ster. Dank voor de info wederom :ok_hand:

1 like

Het wielerseizoen is aanstaande!!!

8 likes

Deze lijkt iets beter, prettige avond.

14 likes