Pontiac only

17 likes

Vandaag ongetwijfeld het meest speciale horloge dat ik ooit heb opgeknapt. Deze Pontiac International komt namelijk van mijn grootvader! Heb de beste man helaas nooit mogen kennen (hij is gestorven de dag nadat ik geboren ben). Ik was daarom ook enorm enthousiast toen mijn nonkel afkwam met de vraag om “Opa’s oude Pontiac” terug mooi te maken :slightly_smiling_face:. De mening over de bekende Perlon bandjes is natuurlijk welbekend (:sweat_smile:), maar het is in deze combinatie dat mijn opa hem altijd gedragen gehad heeft.

In ieder geval, een prachtig project waar ik enorm blij mee ben het uitgevoerd te mogen hebben!




21 likes

Inderdaad, mooi verhaal en sowieso een leuk horloge om te koesteren :+1:.

1 like

Deze toe kunnen voegen als nummer 10 Pontiac aan mijn Pontiac collectie. Alleen nieuw glaasje en ander bandje. +8 seconden per dag. Laatste beurt in 82.

15 likes

1982… dan lijkt me een verse beurt niet voor zijn tijd.
Bijzondere wijzerplaat, verkleurd, verweerd?

1 like

Bijzonder leuk snoepje met die ‘ontploffinkjes’ rond de markeringen, enjoy :+1:

1 like

Is verweerd. Beurtje is geen overbodige luxe nee.

1 like

11 likes

Prachtig

Mooi hoor !!!


Hoera , heb ook een chronograaf :grinning:

18 likes

mijn oudje loopt nog als een zonnetje jaren 50

1 like

16 likes

6 likes

9 likes

11 likes

Proficiat, een hele mooie aanwinst!!:watch::+1:

2 likes

Welja, ook weer leuk en bedankt.

2 likes

Welja toch :100::rofl:

Het heeft wat voeten in aarde gehad om een nieuw glaasje in deze Pontiac Diadatic Automatic met nederlandse dagaanduiding te krijgen. Er zat een glazen versie in die flink beschadigd was:

Ik had hem naar een adres gestuurd die hem mogelijk kon vervangen. Na drie pogingen om een glaasje te vinden kreeg ik het horloge retour. Na overleg met Serge2 kreeg ik de tip om bij Richard van horlogeglazen te informeren. Ook hij had er een flinke klus aan, maar het is hem wel gelukt. Ik ben echt o zo blij dat ik deze fantastische Diadatic weer kan dragen.

20 likes