Pontiac only

12 likes

Blij mee :slightly_smiling_face:

Doet mij sterk aan een 60’s Seamaster denken :thinking: dan kan die er misschien gewoon uit…

15 likes

Hallo, de voorbije twee jaar heb ik vaak dit ‘Pontiac only’ topic bezocht en toch is dit pas mijn eerste bijdrage.

De reden: ik heb recentelijk mijn graal, een Hydraulica 20, kunnen kopen. Zoals je hieronder kan zien was er wel wat werk aan en gezien de vele positieve reacties die ik las over @Serge2 heb ik hem voorzichtig gevraagd of hij een service wou uitvoeren. Dat is me prima bevallen want communicatie, advies én service verliepen supervlot en voor een correcte prijs.

We vonden het belangrijk om zo veel mogelijk de originaliteit te bewaren: persoonlijk vind ik dit geslaagd maar oordeel vooral zelf op basis van onderstaande (snelle) foto’s. Ik ben overigens nog op zoek naar een correcter bandje met Pontiac gesp.

22 likes

Prachtige start, gefeliciteerd :four_leaf_clover:

1 like

Ik vind de tropic band goed passen.

Het horloge is mooi geworden, goed werk van @Serge2

2 likes

Bruin leder staat hem erg goed…

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Ik wens je veel draag genoegen.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtige graal. Ook gaaf om de lume nog niet aan te pakken. Met de tropic helemaal af. Geniet er van!

2 likes

11 likes

PONTIAC MAILLOT ARC Case study.pdf (373,6 KB)

Hi Case, Ik heb mij gek gezocht waarom de ene Pontiac - Maillot Arc-en-Ciel “Super Choc” veel geld waard is en de andere veel minder… Het zijn gewoon niet dezelfde horloges. Zie bijgaand aanvullende informatie. Succes!

3 likes

14 likes

NA: Iets wat al langer op mijn verlanglijstje stond: een Pontiac Hermetique tankje. In een goedwerkende, gebruikte staat. Erg leuk.

16 likes

13 likes

Hi Pontiac-fanaten,

Het glaasje van mijn Pontiac is helaas afgebroken.
Nu heeft mijn horlogemaker in Alkmaar er een nieuw glaasje in gezet.

Dit ziet er alleen niet uit omdat ie een stuk hoger is. Ze gaven aan dat een lager glaasje niet paste ivm de secondewijzer en iets anders bestellen weinig kans maakt omdat het een soort tussenmaat is.

Maar ik geef niet op en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Heeft er iemand tips waar je goed glaasje kan halen? Het formaat is 300 van het glas.

Groetjes Ewout

6 likes

Een beetje hoogte voor de wijzers moet je hebben maar je kan bijna elke maat en hoogte bestellen die je maar wil? Bij jou lijkt het op de eerste foto wel heel erg hoog?

Als voorbeeld 3 Pontiacs met centrale secondewijzer

6 likes

Mooie gouden Pontiac!! Het kapotte glaasje in jouw hand heeft een bepaalde hoogte waarbij de seconde wijzer gewoon draait. Volgens mij is dat glas gewoon te bestellen bij timeparts o.a. Lijkt mij dat de horlogemaker geen risico wilde lopen… met verkeerde hoogtes?

1 like

Dankje Jeroen! Ik ben inderdaad al in contact met Timeparts. Op hoop van zegen :slight_smile:

2 likes

Klopt, die eerste foto is wat ze er nu opgezet hebben. Ziet er niet uit! Soort jam-pot-glas-idee. Zoals bij jouw gouden Pontiac is zoals het moet zijn en ik gewend ben. Jouw middelste horloge lijkt het glas ook iets hoger te zitten met een randje?

Voor de verzameling,weer een gulfstream erbij.
Band is voor mij te smal.

Mooi leren bandje erbij of een goede maat flex band zoeken.
Ik heb nu 4 verschillende gulfstream,zoek nog een bilomatic.

9 likes

Het zoeken is spannender dan het hebben :wink:

5 likes