Pontiac only

Wow super gave vondst!!!
Is trouwens denk ik een Master kast, de Super heeft de kroon op 3 uur en kan minder druk aan:

12 likes

17 likes

Je hebt gelijk :smiley: was even mis. Inderdaad de 1000m versie

1 like

16 likes

Een nieuwe ouwe

Met 36mm tamelijk groot voor zijn leeftijd

Eigenlijk mag ik geen verchroomde kasten kooen maar vanwege de datumwijzer mocht ik een uitzondering maken.

Kaliber? Het lijkt op FHF maar het is toch anders.
Wie weet er meer?

17 likes

Wow cool ding! :sunglasses:
Ik zou ook een FHF vermoeden eigenlijk.

Ik heb een hulpvraag?

Nieuwe aankoop Pontiac international uit mijn geboortejaar 1978, doos en papieren erbij.
Gekocht als non runner, klopt ook wel de hele Belgisch kust zit erin. Vol met zand.

Nou wil ik het glas er graag uithalen om alles schoon te maken, alleen hoe zit dit in elkaar? En hoe uit elkaar? Ring aan de voorkant opwippen? (Zie geen inkeping) Of vanuit binnen op de vierkante vorm persen.

Glas moet hier wel heel blijven, vervangglaasje zal moeilijk te vinden zijn denk ik.

6 likes

Heb je een ultrasoon reiniger? Daar kan je de kast in doen. Of simpeler… afwasmiddel en veel water en dan weken en met een niet schurende doek schoon vegen .

1 like

Ultrasoon heb ik, dus daar moet hij zeker in.
Maar jij zegt gewoon in elkaar laten zitten?

Dat is wel een erg fraaie Maurits! Gefeliciteerd!
Zoveel Zwitserse pointerdates zijn er niet, toch? Maar ik weet het ook niet…

2 likes

Zulke platte glaasjes zijn vaak van mineraalglas.
Dat vind ik lastig… Meestal met een pakking en knoervast geklemd…

Plexiglas zat met 2 drupjes lijm in de hoeken vast. Lag los na 2 rondjes ultrasoon, soms lost het zichzelf op!

(Waarschijnlijk daarom ook zoveel zand er in)

4 likes

Dacht ik ook, deze van Maurits is pas de tweede die ik zie - misschien werden ze wel heel intensief gebruikt?!? :innocent:
Deze hier kon ik ondanks de vage dial en niet functioneren niet laten liggen, had er toen nooit eerder eentje gezien van Pontiac…

11 likes

Maurits, ik denk dat het een FHF 175-3 is.

Ik heb een horloge liggen met zo’n uurwerk (pointerdate) maar daar zat wat schade in en ontbraken wat onderdelen. Hij werkt nu, maar ik mis de juiste wijzers nog. Laatst wat gekregen van @basvg maar die moet ik nog proberen om te zien of die passen :sweat_smile:

2 likes

14 likes

Vandaag deze jaren 40 Pontiac

14 likes

Regelmatig vis ik achter het net bij aankopen maar deze keer had ik beet!

niet 1 maar wel 4 Pontiac horloges waarschijnlijk ergens uit een la van een juwelier.
3 met volgens mij de originele band, gesp en twee verkoop labeltjes.
Met de blauwe band gedragen en is gebruikt om te “test graveren”…dat staat ook letterlijk op het achterdeksel :smile:

De blauwe platen zijn ook bijzonder naar rood aan het verkleuren.

17 likes

Leuk!
Zo’n ovale simpatico (met andere plaat, dat dan wel) heb ik hier ook nog liggen. De jouwe is de tweede die ik zie.

1 like

De Big Crown Pointer Date van Oris, geïntroduceerd in 1938 , heeft een oversized kroon en een datumaanduidingswijzer, deze kenmerkende functionaliteit is inmiddels door verschillende Zwitserse horlogemerken overgenomen.

Pontiac vandaag

13 likes