Mijn NA van afgelopen zondag.
Deze Pontiac Palmares uit 1969 met ETA 2752 voor een leuk prijsje op de kop kunnen tikken.
Na dat ik hier gelezen had dat een Palmares niet zo makkelijk te bemachtigen zijn, moest ik er natuurlijk ook eentje hebben.
Heb dit horloge geërfd van mijn grootvader. Ik weet alleen niet of het juiste batterijtje er in zit. Momenteel een sr621sw. Iemand die weet of dit het juiste is ook?
Vandaag is deze Pontiac binnen gekomen.
Gekocht vanwege de band .
Uurwerk zou niet lopen .
Maar even schudden,hij doet het .
Nu maar kijken voor hoelang en enigszins op tijd
Weet iemand meer over dit model en/ of uurwerk?
Hoe oud is het?
Ik vind het model wel mooi.
En hij heeft de lange P.
Weer 1 voor de de verzameling.
Horloge vraagt wel aandacht,eerst maar eens bandje eraf,uurwerk eruit,kast poetsen .
Wijzerplaat is ook vies.
Het is weer hoogste tijd om nieuwe aanwinsten te laten zien.
Nu het weer eindelijk weer wat warmer wordt een nieuwe trui in een kleur die ik nog niet had en die je ook niet zo vaak ziet.
Een andere bijzonderheid: staal met goldcap ook bekend als coiffe or en nog met oud nummersysteem en zonder submerk Golden Arrow.
En bovendien met een vierde ster. Ik weet nog steed niet wat de betekenis is van ster nummer vier.
Tenslotte nog een enigma: een tweedelige ronde kast uit plexi of polycarbonaat of acryl oid met een grote kartelschroef - vermoedelijk om aan een plaat of houder te bevestigen.
Ieder rondje van een wijzer komt overeen met een toename van veertig. Klein geschreven staat er TYT MOYENS op de rand.
Als je het bovenste deel draait, draait de schijf mee. zo kun je de schaal op een ander startpunt zetten.
Kennelijk om in een fabriek een gemiddelde output te meten/tellen, maar wat en waar? Geen idee. Wie het weet mag het zeggen.
Het is weer iets geks voor in de vitrine.
Overigens: Ik moest zoeken naar Pontiac Only, wie heeft het wanneeer en waarom naar Vintage verschoven?
Dat is met een Certina topic ook gebeurd, blijkbaar vinden mensen het storend als er meer dan 2 vintage horloges gepost worden en dan moet hij uit het algemeen…
Die Malliot Rose is een mooie! die heb ik nog niet eerder voorbij zien komen.
En de enigma is helemaal een gekke vondst, mooi dat je daar alles bij gevonden hebt en niet alleen de kast nog over was.