Pontiac only

Kleine voor en na, Glaasjes knap ik op zolang er geen barsten of heftige craquelé in zit.
Maar zeker als ik een "P"tje zie zitten.

18 likes

16 likes

17 likes

Nu heb ik (per ongeluk) een mini Pontiac op de werkbank liggen.
Moet er via de voorkant uit dat had ik al snel gezien, maar nu de stem verwijderen.

Als je de kroon uittrekt komt er een klein palletje te voorschijn, normaal zou je denken daar op drukken en dan de kroon eruit trekken…maar werkt dus niet, echt al hard gedrukt.

Zie ik nou iets over het hoofd?

6 likes

Zeer waarschijnlijk een split stem. Ik pak altijd een bolletje rodico, zet die aan de kant van de opwindstift op de wijzerplaat en wiebel dan het uurwerk voorzichtig naar boven en beneden toe. Tijdens het wiebelen draai ik heel langzaam aan de kroon. Op die manier komt de stift op een punt dat je ze van elkaar af kunt schuiven.

4 likes

Bedankt voor de info, dat zou natuurlijk ook kunnen.
Ik ga het vanavond even proberen.

1 like

Memo hype :innocent:

18 likes

Mooie set!:heart_eyes:

2 likes

Dankjewel Maurits :pray:
Beetje gesmokkeld wel want eentje is helaas niet geheel fit…

2 likes

Niet geheel fit is slechts een tijdelijk verschijnsel…

5 likes

:hugs: daar kan ik goedgehumeurd mee verder, bedankt

1 like

Gaaf …!! Wat heb je gebruikt en of gedaan om dit zo voor elkaar te krijgen?

1 like

Van de week kwam mijn schoonvader met het horloge van zijn vader naar me toe, met de vraag of ik er misschien belang bij had. Natuurlijk! zei ik en hij gaf mij deze prachtige Pontiac. Na het verwijderen van het polsvet, het oppoetsen van het glaasje en een nieuwe band is het horloge mooi opgeknapt!

En hij loopt ook nog super strak, maar een beurtje zal wel slim zijn denk ik…

15 likes

Mijn beste,

Goed hoor!!
Ziet er inderdaad weer als herboren uit!!
Geniet er met volle teugen van.:watch:

Vrede en alle goeds,
Coenraad.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Bedoel je het horloge? dat heb ik zelfs met de tip van Betula nog niet uit elkaar.
Daar heb ik nog wat denkwerk en rust voor nodig om daar aan verder te gaan.
Wil niets kapotmaken, uurwerkje zit helemaal stevig vast geen wiebeling in te krijgen.

Als je de foto zelf bedoelt dat is een optie in de gallery van mijn Samsung, rechtsboven op de drie puntjes klikken en dan de optie maken → collage

2 likes

Deze afbeelding bedoelde ik. Hoe krijg je het glaasje zo mooi krasvrij? Met welke middelen?

Incoming

10 likes

Bij het opknappen van glaasjes gebruik ik nat schuurpapier je kan setjes kopen met een aantal verschillende korrelgrote erin.
Ik heb 1 reepje geknipt van elk papier (ff korrel nr met pen achterop schrijven) voor de bollingrand van het glas.

Dan leg ik een handdoek dubbelgevouwen op mijn buro met daarop een vel schuurpapier om daar met het glaasje overheen te schuiven, ik schep met het glaasje altijd een beetje water uit een waterbakje op het papier.

Ik start eigenlijk altijd met korrel 400, de eerste gang is het belangrijkst, hier mogen geen andere krassen zichtbaar zijn dan die van het schuurpapier, als je mooi heen en weer gaat dan zie je dat wel, krassen die je hier niet wegschuurt gaan verder in het proces ook niet meer weg.

Daarna is het opeenvolgend alle nummers schuurpapier doorlopen 400-600-800-1000-1200-1500-2000-2500-3000 en als laatste met wat Polywatch de glans terugbrengen.

Hoe vaker je het doet hoe handiger je er in wordt.

8 likes

24 likes

Mooi dat Pontiac logo, Horloges natuurlijk ook!!

1 like