Pontiac only

Niet heel veel. Een vintage dameshorloge met een zwaar leven achter de rug. Volgens mij mist er een wijzer, is de wijzerplaat beschadigd en de vergulde kast ziet er erg gebruikt uit.
Het zal een handwinder uurwerkje hebben, die gezien de algehele staat van het horloge aan een service toe is.

Al met al, de kosten om het horloge op te knappen liggen vele malen boven de uiteindelijke waarde, mede gezien het feit dat dameshorloges veel slechter in de markt liggen.
Het wordt een heel ander verhaal als het horloge een emotionele waarde heeft. Dan zou je het zeker moeten overwegen.

1 like

Bedankt voor de toelichting! Het is een familiehorloge van mijn moeders kant die inderdaad al door meerdere generaties een zwaar leven achter de rug heeft.

Dan is het misschien de moeite waard om het horloge te laten opknappen.

5 likes

Dag Pontiac kenners! Iemand enig idee wat ik hier zojuist van zolder heb geplukt? Ben benieuwd

5 likes

Benieuwd welke Pontiac volgens de kenners in dit doosje hoort. Deze van mij volgens mij in ieder geval niet :thinking:

6 likes

Er passen veel P 's in, maar welke origineel … ben ook benieuwd?

1 like

Volgens mij was het doosje voor een dameshorloge, maar mogelijk dat @maurits dit weet

1 like

Dat zou best kunnen. Alhoewel. De breedte van de houder is ca. 18 mm.
Dus herenhorloges kunnen ook als ze niet te groot zijn.
Ik heb het even getest: met een Maillot Jaune erin kan de deksel dicht, met een Hydraulica 20 erin niet.

Ik heb helaas geen idee uit welke periode deze doos is.
Qua design heb ik de indruk voor de oorlog, maar bewijzen kan ik het niet.
Zoals je op de onderkant kunt zien is de doos in de USA gemaakt. Dat is voor mij ook een indicatie voor jaren 30. (Ik vermoed namelijk dat het in de jaren na de oorlog niet voor de hand lag om zulke dingen uit America te importeren.)

Hoe dan ook was IMO dit soort doos niet voor een bepaald model. De winkeliers kregen/kochten de dozen en gaven die bij een Pontiac horloge dat ze verkochten. Dat blijkt voor mij ook uit de opdruk op de omdoos. daar staat namelijk Number… / Jewels… / Description…

6 likes

Volgens mij heb ik vorig jaar een soortgelijke doos ook van Bulova gezien… Lijkt me reëel als product extraatje in de USA :thinking:
Denk zelf meer aan fifties, ondanks wat de verkoper beweerde …

Wat zei hij dan?

Art deco dertiger jaren …

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Wie,weet iets van deze pontiac?

8 likes

Ik heb een lastige klus afgemaakt en dus mocht ik van mezelf een beetje rondneuzen op de interwebs.

En daar vond ik enkele Pontiac reclames uit 1938.
Inhoud van de reclames een vraag mbt een Pontiac horloge van het model Hermetique modelnummer 97A

Dat nummer kwam me bekend voor, dus even gekeken in mijn database en ja hoor, die heb ik

Hier nog het formulier dat ingevuld moest worden

Wat me wel teleurgesteld heeft is de hoofdprijs.
Niet eens een Pontiac automobiel :sob:

10 likes

En hier nog de uitslag:

4 likes

Geweldig Maurits. Leuk horloge ook. Maar als je in je database moet kijken of je deze hebt, dan ben ik wel benieuwd naar je (hele) collectie.

1 like

Het is makkelijker en sneller om in de database na te kijken dan elk horloge van de standaard te nemen, om te keren en dan het nummer te verifiëren :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

12 likes

5 likes