Wat grappig om te zien dat er hier een pontiac topic is. Ik ben zelf een liefhebber van Pontiac, niet in de laatste plaats vanweg het verhaal van Wim van Est. Of beter gezegd, vanwege het verhaal van Wim van Est. Anders had voor mij merk er niet uitgesprongen.
Dat samen met mijn liefde voor vintage chronografen heeft mij verleid tot het aankopen van mijn Pontiac. Ik heb eenzelfde klokje hier nog niet gezien, wel een paar die sterke gelijkenis vertonen. Ik ben wel benieuwd uit welk jaar deze is. Het is een vergulde klok met een stalen achterkant. Volgens mij zit er een landeron 48 uurwerk in.
Wat vinden jullie van mijn Pontiac?
Geweldig. Ziet er heel netjes uit voor zijn leeftijd. Draag hem met plezier
Eindelijk weer eens een pakje binnengekregen.
Een keurige stalen Hydraulica met originele kroon, een mooie stalen Nageur met cal. AS 1168 (poor man’s flyback) en een redelijke Gulfstream met AS automatic werk (de fixoflex gaat er uiteraard af).
En bovendien een speldje en twee potloodstompjes.
Ik was vergeten dat die reclame potloden bestonden en vind het uiteraard leuk ze weer “in handen” te hebben.
Heel mooi , vooral die chronograaf.
Die chrono is wel bijzonder. Geen (sub)secondewijzer , dat heb ik niet eerder gezien volgens mij.
Ik heb me vertypt, het is een ETA 1168 niet AS (het andere horloge heeft een AS werk vandaar)
Hier is er lang geleden al eens over geschreven
Dat is inderdaad een poosje geleden.
Die heb ik nog, en later is deze Pontiac er ook nog bij gekomen.
Is dat ook een 87010?
Ja klopt, ook een 87010, bij jouw exemplaar zijn de wijzers nog de originele.
Hier word ik ook nog elke dag blij van
Blingbling avant la lettre
Strak paar overigens
Ik heb nog een paar leuke opknappers waar ik eens tijd voor moet zien te vinden. Heb wel een zwak voor Pontiac en dan vooral de Hydraulica / Memomatic modellen
Ik heb een hele berg Pontiacs, maar nog nooit een blanc gezien. Nooit van gehoord ook. Leuke aanwinst hoor.
Denk het ook , eenmaal een Maillot Vert en een Rose tegengekomen , morgen maar even langs Wesselink voor nieuw glaasje, bedankt voor reaktie