Pontiac only

Wow, en hele fraaie markers ook zeg!!!

:ok_hand:

Inderdaad heel bijzonder vooral in deze goede staat.
Ik zag laatst een maillot vert, maar de wijzerplaat was erg lelijk dus heb ik hem maar voorbij laten gaan.

1 like

leuk om te horen, zie dat de wijzerplaat geruit is, kan het begrip dialite niet terugvinden ,maar dat weten jullie wel natuurlijk ?

.[quote=“Jaap_Balder, post:471, topic:93958”]
dialite
[/quote]

Daar is hier een tijdje geleden over gepuzzeld, helaas zonder resultaat

Dial is wijzerplaat ,maar dan nog?

Deze mag hier nog een keertje

10 likes

Pontiac is overleden, verleden tijd, is niet meer, … ???
neen, jongens! Pontiac, het merk bestaat nog wel degelijk.
maar is meer vertegenwoordigt in het qaurtz gedeelte dan in het mechanische deel.

toch neemt het niet weg dat Pontiac toch twee mooie mechanische horloges op de markt heeft en normaal zouden ze volgens mijn bronnen in 2021 met nieuwe mechanische uurwerken uitkomen maar dat zal met de huidige economie die bepaalde dingen :mask: :roll_eyes: hebben veroorzaakt uitgesteld worden, … spijtig :disappointed_relieved:

maar … ok, tot op heden heb ik ook geen enkel “huidige” Pontiac hier op het topic waargenomen, het is alsof de modernere pontiac’s niet zo geliefd zijn als de vintage :thinking:

toch blijf ik hopen op een “wedergeboorte” van de mechanische pontiac’s, en ben ik trots op mijn twee valjoux cal. 7750 horloges :ok_hand:

en zelfs de qaurtz mogen er wezen :ok_hand:

11 likes

Hoewel zelf meer van vintage toch even blij verrast :sun_with_face: Goed dat iemand eens - met mooie foto’s - het stof van het Pontiac imago wegblaast

3 likes

Voor mij is de hobby begonnen met vintage Pontiacs, maar ik heb nooit de drang gevoeld om een moderne Pontiac aan te schaffen.
Het merk is ( al verschillende malen) overgenomen en alle goede bedoelingen ten spijt, voor mij heeft de moderne Pontiac niet de charme van de vintage exemplaren.

Desalniettemin, mooi horloges @anon59165879HF. Geniet ervan.

1 like

en toch, zonder iemand op de tenen te trappen, vindt ik dat het merk moet blijven bestaan :ok_hand:
het was en is (in mijn ogen) een prachtig merk :ok_hand: :smiley:

als pontiac nu met meer mechanische uurwerken op de markt zou komen zou het tij dan keren of is het moderne uurwerk van pontiac “not done”?

ik sta er in ieder geval voor open zoals je wel kan zien :smiley:

2 likes

Als dat al de trigger is…er komt hier zo af en toe best een aardig prijzig high-end quartz horloge in de topics pronken. Zwitsers, Japans no problem. Quartz kan een prima investering blijken afhankelijk van kwaliteit en afwerking, en oh ja - als het maar een beperkte oplage heeft :innocent:

1 like

Verzamelingtje Pontiac’s uitgebreid met deze Memomatic. Vandaag binnengekomen voor een habbekrats. Ben er wel blij mee.

Nog geen tijd genomen om de datum juist te zetten.

10 likes

En vooral een Hydraulica 3
Een van de eerste vierkante waterdichte horloges (volgens de toenmalige norm :wink: )
Hier een advertentie uit 1965 met de prijzen

en één uit 1966

9 likes

'kwas weer eens te vroeg :yum:

5 likes

Ja, de toemalige norm voor waterdichtheid geldt helaas niet meer :face_with_hand_over_mouth:
Maar is het wel een 23030?

1 like

Geen idee, zou ik hem moeten openen vrees ik…

Nee hoor, het nummer staat op de achterkant, maar kan moeilijk te lezen zijn.

1 like

Zo jammer die wijzerplaat, want hij loopt dapper :confused:

3 likes

Ik heb het gevoel dat jouw horloge wel een vierkante Pontiac maar geen Hydraulica 3 is.
De exemplaren die ik heb hebben allemaal de gegraveerde bodem zoals op mijn foto en ze hebben ook allemaal een nummer dat op 030 eindigt.

Als je hem ooit eens opent/laat openen geeft de inscriptie binnenin uitsluitsel.

3 likes