In mijn Pontiac projectenbakje heb ik er ook nog een. Inderdaad eindigend op 30
Bij de mijne de datum even juist gezet - even zwart - oneven rood
Inscriptie achteraan inderdaad 30 (moeilijker leesbaar)
Als het een Hydraulica 3 is en hij is verguld staat tussen de lugs Plaqué or G20 EPSA
Als dat er niet staat is het een ander model van Pontiac
Het uurwerkje loopt netjes, zonde en 't past haast perfect in sommige Enicar kastjes van me. Maar die gingen uit van twee wijzers…en die werkjes kom ik nu nooit eens tegen
Beste Ludo,
Als je er eentje kwijt zou willen… ik hou me aanbevolen. Wat een plaatjes!
Serge
Zelf heb ik ook een Maillot Jaune in rosegoudkleur…
Van Pontiac heb ik er ook eentje in de verzameling zitten. Uit de tijd dat Michel Preud’homme ambassadeur van het merk was. Vandaar de MP-initialen die ook in de horlogeband gestanst zijn.
Het klokje wordt bijna nooit gedragen.
ETA 2390 uurwerkje, helemaal niks mis mee. Veel van die oude Pontiacs lopen nog steeds als een trein.
Thx ja deze ook - maar eigenlijk ongelofelijk als ik de staat van de wijzerplaat zie…
Dat staat er dus wel in, en iets vaags wat dan epsa zou kunnen zijn…
Hoe oud weet ik niet, maar mooi is hij wel.
De wijzerplaat ziet er nog keurig uit, en ik houd wel van die lance wijzers.
Op basis van het modelnummer oude stijl en het werk (ETA 1260) zonder schokbescherming schat ik dat het horloge begin jaren vijftig gemaakt is.
Moooooi!
De verchroomde een 178 en de vergulde een 3000?
spot-on
je kent je horloges
In mijn grootvaders erfernis heb ik deze Pontiac gevonden, ik heb redelijk was research gedaan maar ik kan niet vinden welk type en uit welk jaar hij (ongeveer) komt.
Achterop de kast staat:
980173
18006
Volgens de documentatie van Eric Damstra betekent dat:
1 - verguld en verchroomd (onedel) metaal dameshorloge
8
0
0
6
Ik zou graag willen weten uit welk jaar deze ongeveer komt.
Als het nummer (18006) inderdaad volgens het nieuwe systeem is en afgaand op het werk zou ik zeggen eind jaren vijftig. Afgaand op de kast zou ik iets later schatten.
Maar het is een grote gok.
Lijkt het maar zo of ontbreekt de sekondenwijzer? En hoe groot is het werk, 19 mm(8.75"’)?
Het doosje is trouwens erg mooi.
De secondewijzer heb ik nog niet bij stilgestaan, ik moet eens kijken of die afgebroken is of er uberhaupt nooit opgezeten heeft. Het werk moet ik ook even opmeten straks.
Het doosje ziet er netjes uit inderdaad, lijkt overigens geen echte match met het horloge te zijn.