Pontiac only

Pontiac liefhebbers,
Ik heb een zeer zeldzame 3-register Pontiac met Venus binnenwerk (idem aan Breitling navitimer 806) met stalen kast
Nog nooit eerder dezelfde gezien… allez ik toch niet :wink:afbeelding afbeelding

Ik wil hem graag hier delen met jullie
Grts
Johan

17 likes

Om verder te gaan met het Pontiac rariteiten kabinet…
Wie kent deze Quartz LCD van eind jaren 70?
Met 2 batterijen…! Haha

11 likes

Zo… wat een knol. Maar wat leuk om zoiets te hebben. Wat een ontwikkeling heeft dan Quartz doorgemaakt.

1 like

8 likes

11 likes

Twee nieuwe aankoopjes

Super die Supporter, die heb ik ook in de la liggen. Alleen iets meer versleten, die van jou ziet er goed uit!

1 like

even al m’n Pontiacs posten :wink:

16 likes

Super mooie reeks P 's Ludo !

1 like

Pontiac met wekker en patina, wat wil je nog meer?

5 likes

Een betere foto? (sorry, maar je vroeg er een beetje om met zo’n plaatje :innocent:)

Legitieme vraag, deze dan , iets beter, mooie dag nog.

10 likes

Is dit bijzonder?

12 likes

Ja bijzonder mooi :+1:

Leuk model Pontiac, met name bijzondere wijzers. Ik denk dat de kroon ooit vervangen is, want die is over het algemeen wat kleiner en vaak voorzien van een logo.
Maak je de overstap naar de vintage Pontiacs?
Ik denk dat @maurits hier meer over kan vertellen.

2 likes

Nee ik kwam hem tegen online. Ff vragen wat de meesters denken.

Het is niet echt een heel bijzondere Pontiac. Dan moet je meer kijken naar bv een Maillot Jeune, Gulfstream, Hydraulica automaat. Mooie horloges met een (automatisch) ETA uurwerk. Deze handwinder is heel leuk, daar niet van, maar heel bijzonder is ie niet.

Kan zomaar zijn dat iemand mij gaat corrigeren, omdat deze nou net wel bijzonder is. Zal je net zien.

1 like

Die wijzers heb ik nog niet eerder gezien. Daarom deelde ik deze even met jullie.

1 like

Dat klopt helemaal!
Ik heb er een uit de zelfde familie (modelnummer 1120) stalen kast met een andere wijzerplaat en andere wijzers) maar wel met de originele kroon :wink:
Dit model met Pontiac en een ster

grafik

Bij de Supporter modellen - die wat later kwamen - zie je eenzelfde soort wijzers en hetzelfde werk (ETA 1260)

op de foto zie je meteen ook de originele kroon.
He model op de foto heeft al een modelnummer van het nieuwe systeem (20001)

Hier nog een Supporter met die wijzers (20502)

Het is een leuk horloge @Abel, mogelijkerwijs met stalen kast, verder niet buitengewoon, maar een degelijke Pontiac van midden jaren vijftig.
Met een beetje zoeken vind je een kroon van het goede model, daarmee ziet het horloge er meteen beter uit.

4 likes

Wijzers en markers in ieder geval :ok_hand:

1 like