Dat wat ik aan Pontiac horloges bij elkaar wil sprokkelen is bijna compleet dus ben ik nu op zoek naar andere dingsigheidjes van of met het merk Pontiac. Reclamemateriaal, doosjes, gereedschap, noem maar op.
Deze week is dit binnengekomen: een glaspers voor (één van) de Gulfstream modellen.
Dit is maat 29,70 nu ga ik proberen de overige maten te vinden.
Zo blijft een mens bezig.
Dit is mijn duo. Helaas ben ik in de rechtse vergeten het veerringetje onder de wijzerplaat te monteren. Daarom valt ie af en toe op een andere tijd. Beginnersfoutje. Betekent wel dat het compressor kastje weer open moet. Is soms een beetje lastig. Vandaar dat ik een hulpgereedschapje heb gemaakt.
Voor de linker ben ik nog steeds op zoek naar een rosé rekband.
Zou ik niet doen.
Ze zijn niet zo erg als perlon banden, maar ze kunnen wel de lugs beschadigen. Vooral bij vergulde kasten.
laat eens zien
Zoiets dus. Soort poelietrekker voor horlogedeksels van Pontiac compressorkastjes. Werkt ook voor het plaatsen van het deksel
Begrijp ik de functie goed?
De 2 halve manen fixeren de kast
Het langwerpige deel wordt aan de bodem gefixeerd en door de schroef te draaien wip je de deksel los.
Masr hoe sluit je hem weer?
Cool, is dat orgineel,?
In dezelfde houder. Boutjes terugdraaien dekseltje op de juiste plaats zetten en onder een glaspersje
Ja, maar je ziet ze maar weinig
Ik heb er lang naar gezocht.
Aha
Heb ik een door elkaar op mijn harddisk?
Ik maak straks een nieuwe foto.
Hier is ie, slecht licht in mijn werkkamer.
Deze wilde ik even delen. Pontiac Hydraulica memodate uit eind 60 begin 70 jaren vandaag opgeknapt. Zeer fraaie groene sunburst wijzerplaat en een Eta 2763 uurwerkje.
Resurrecting this thread… I too have a Pontiac watch but the logo is different. I checked all the photos in this thread (took nearly an hour) and note that there are two types of the Pontiac logo;
The first one the word Pontiac spelled with normal letters, all in capitals as PONTIAC. The second one is with the top of the letter P stretching over all the remaining letters.
My Pontiac shows a normal letter P but the letter T is stretched over the letters on the left and right of the T.
Anyone who can shed any light on this?
Hoi mensen, iemand een idee hoe oud deze pontiac is? En of het waard is deze op te knappen. Er staat 1060 op de achterkant. Gr tom
1ste april?
There is at least a third one
And there was a Pontiac Company of Newark NJ USA who registered Pontiac in 1938
and canceled it in 1939. I suppose that the Swiss Pontiac brand owners sent them a friendly letter telling them that the Swiss brand had already been registered in 1936.
I’ve never seen the long T version before and cannot find it anywhere but it looks interesting.
Is there anything written/engraved on the back, is there a logo on the crown and what about the movement, what calibre is it and is there a brand name engraved?
Er zit een ETA werk in (ETA 810 en familie)
Een leuk model van vermoedelijk kort na de oorlog. ooit eens waterdicht (volgens de toenmalige norm) geweest.
Een service kost waarschijnlijk iets meer dan de monetaire waarde van het horloge.
Het is niet onwaarschijnlijk dat er Radium op de wijzers en de wijzerplaat zit.
I’ve never seen the long T version before and cannot find it anywhere but it looks interesting.
Is there anything written/engraved on the back, is there a logo on the crown and what about the movement, what calibre is it and is there a brand name engraved?
No logo on the crown. Movement is ETA 2390. See photo of the back below: