Hey Jay @_ponTiac
look what I found
Number as yet unknown. For sale on Marktplaats.
Makes one wonder what happened and when.
There you go, they start popping out of the woodworks now
I suppose you will ask the auction for a photo of the back cover?
Eagerly awaiting another one now. Iâll keep on looking in my part of the world but there wonât be many here.
Actually, I note that the photo you posted of the watch with the âLong Tâ logo does not say âSwiss Madeâ, which mine does.
I did, but the seller says his eyes are too weak to read them and the extra pics he sent me show a serial instead of a ref.nr. Too bad.
He sells it as gold for a minimum of 180⏠which is too much for a wager. For me that is.
Sometimes it is printed a bit too low and gets covered by the bezel.
I remember that in the fifties hundreds if not thousands of Dutch men and women emigrated by boat to Australia and New Zealand.
Some of them must have had a Pontiac watch Not only your grandfather.
De laatste âaanwinstâ, een stuk uit de erfenis van mijn opa. Veel herinneringen aan die man, maar nooit het voorrecht gehad om hem als volwassenen opnieuw te leren kennen. (zoals ik heb mogen genieten bij mijn andere opa en oma). Vroeg in mijn tienerjaren al afscheid moeten nemen.
Dankbaar dat deze mooie Pontiac Hydraulica Memodate mij wordt gegund. Horloge kwam op een flexofix band, snel op een reeds beschikbare zwarte lederen Rios band gezet
Is jaren lang elke dag opgewonden door mijn oma. Loopt nu nog steeds regelmatig met ongeveer een minuut per dag in de min. Misschien een service?
Optisch ben ik helemaal gelukkig, voor mij een perfecte hoeveel patina dat het (harde) werken (en toch zuinig zijn op de spullen) van mijn grootvader verteld.
Als je van plan bent om hem te dragen zou ik dat iid doen.
Maar zorg er dan voor dat de horlogemaker de originele kroon en het originele glas (als die er nog op zitten) er op laat.
Echt waterdicht wordt hij toch nooit meer en hoe origineler hoe beter.
Het originele glas is nooit vervangen en de kroon is naar mijn mening in perfecte conditie
Gedragen wordt het horloge al, in de roulatie met andere horloges uiteraard. Een service zal ik binnenkort even inplannen.
Ben reeds in het bezig van vintage horloges dus bekend mee, voor gelegenheden waar water in het spel is heb ik een goede duiker liggen
Heren en misschien dames
Heeft iemand van jullie ooit zo een horloge gezien?
Een gouden Pontiac met Sterovita inscriptie?
Ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet
Dit is een Opel met Sterovita âinscriptieâ
Ik kon recentelijk een alternatieve versie op de kop tikken!
Een limited edition horloge, gemaakt ter viering van de Europese titel van KV Mechelen met toenmalig keeper Michel Preudâhomme.
Alst horlogeliefhebber en die-hard fan van KV Mechelen een leuk en laat paasgeschenk aan mezelf!
Grts,
Arno
Natuurlijk bekend hier
Nu weet je welk soort band eraan hoort

Voor mijn generatie horen zij meer bij Pontiac:
Super, thx!
Ik gokte op iets dergelijks of een croco band
Groetjes,
Arno
Beste Coosc,
Hoe breed is de lugbreedte? Ik heb een rose"gouden" fixoflex liggen. Weliswaar op een ander klokje gemonteerd, maar als ik je daarmee blij kan maken⊠de band is 16mm breed. Nog eerste even door de ultrasoon en dan is ie perfect.
Beste Serge,
Zie pb
Waarde Pontiac liefhebbers.
Ik heb nieuws!!
Een eerste stap op weg naar informatie over de betekenis van het aantal sterren onder het merk Pontiac.
Of het ons verder brengt zien we dan wel weer
Advertentie uit 1956
Hoe gaaf is dat.
Maak ik hier uit op dat de balans vroeger âonrustâ werd genoemd,?
Yep
Misschien afgeleid van het Duitse Unruhe
Wat wel vreemd is:
Dit werk zit in een Horloge met 2 sterren
En dit werk in een horloge met 3 sterren
Rarara wat is het verschil?