Pontiac only

Zal morgen eens kijken Maurits :male_detective:

1 like

Lijkt er wel heel erg op

2 likes

Absoluut. Ietsje anders qua minuterie en wijzers, geen bullseye dial, heel licht verschillend in font (de 2 bijv) en ook de 5,6 en 7 zijn anders aangesneden door de seconde dial - yes, die lijkt zeker uit dezelfde periode, maar een iets minder luxe versie :thinking:
Thx voor de link :+1:t2:

1 like

Ik zie vooral verschillen bij de lugs en de lunette.

1 like

die is prachtig

Geen nummer op de achterkant, ongebruikelijke drie sleuven op de deksel voor het openen en geen dubbelganger gevonden…:relieved:
Dus nu zo nieuwsgierig dat ik tegen mijn gewoonte in toch maar de kast heb geopend:


Inderdaad Pontiac dus, compleet met drie sterren op het uurwerkje dat met 115 lijkt te zijn gemerkt

1 like

Heb ik ook wel eens voorbij zien komen. Ik kan er helaas niets over vertellen.

In mijn archief heb ik een exemplaar (1051) met twee sleuven


Ik denk dat het leveren van alle verschillende passende sleutels een leuke bijverdienste was :wink:

1 like

Dat - en wellicht toch ook een poging tot bescherming tegen onkundige knutselaars. :relieved:

1 like

Afgelopen week deze mogen toevoegen aan de collectie! Wat is hij prachtig geworden! Heb hem enkel opgepoetst en het glaasje vervangen. De wijzerplaat was nog echt zoals nieuw. De kast is nog pico bello in orde! :smiley: Nu maar van genieten!

image

15 likes

Mijn beste,

Is als “een sieraad” voor om de pols!!
Mijn complimenten!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Danku :smiley: !

1 like

Inderdaad heel gave Pontiac!

1 like

Fijne pontiac voor een mooie zondag!!

9 likes

Thanks!

1 like

Zo kom je tijdens het opruimen nog eens wat tegen :relieved:

9 likes

Ook hier maar even, gouwe ouwe.

11 likes

Ook niet verkeerd, mooie zondag en groeten.

11 likes

Vandaag een leuk koopje kunnen doen! De verkoper vertelde dat hij nog mooi werkte mits er een stopcontact op geplaatst wordt. Heb dis wat te doen de komende dagen! Poetsen, stopcontact op plaatsen en hopen dat hij effectief werkt! :smiley: alvast heel blij mee!

9 likes

Wachtend op draagtijd

12 likes

Nog niet de uiteindelijke plaats waar de lamp komt, maar om een idee te krijgen :grinning_face_with_smiling_eyes:

12 likes