Zal morgen eens kijken Maurits
Absoluut. Ietsje anders qua minuterie en wijzers, geen bullseye dial, heel licht verschillend in font (de 2 bijv) en ook de 5,6 en 7 zijn anders aangesneden door de seconde dial - yes, die lijkt zeker uit dezelfde periode, maar een iets minder luxe versie
Thx voor de link
Ik zie vooral verschillen bij de lugs en de lunette.
die is prachtig
Geen nummer op de achterkant, ongebruikelijke drie sleuven op de deksel voor het openen en geen dubbelganger gevonden…
Dus nu zo nieuwsgierig dat ik tegen mijn gewoonte in toch maar de kast heb geopend:
Inderdaad Pontiac dus, compleet met drie sterren op het uurwerkje dat met 115 lijkt te zijn gemerkt
Heb ik ook wel eens voorbij zien komen. Ik kan er helaas niets over vertellen.
In mijn archief heb ik een exemplaar (1051) met twee sleuven
Ik denk dat het leveren van alle verschillende passende sleutels een leuke bijverdienste was

Dat - en wellicht toch ook een poging tot bescherming tegen onkundige knutselaars.
Afgelopen week deze mogen toevoegen aan de collectie! Wat is hij prachtig geworden! Heb hem enkel opgepoetst en het glaasje vervangen. De wijzerplaat was nog echt zoals nieuw. De kast is nog pico bello in orde! Nu maar van genieten!
Mijn beste,
Is als “een sieraad” voor om de pols!!
Mijn complimenten!!
Orologio Signaturis Temporis
Danku !
Inderdaad heel gave Pontiac!
Thanks!
Vandaag een leuk koopje kunnen doen! De verkoper vertelde dat hij nog mooi werkte mits er een stopcontact op geplaatst wordt. Heb dis wat te doen de komende dagen! Poetsen, stopcontact op plaatsen en hopen dat hij effectief werkt! alvast heel blij mee!