Pontiac only

Voor de treinreizigers onder ons.

7 likes

Leuke Pontiac

13 likes

Oh ja, deze hoort hier ook thuis.

13 likes

Ook weer met 4 sterren
Die hoort in het lijstje :laughing:https://www.horlogeforum.nl/t/pontiac-met-4-sterren-wie-helpt-zoeken/309224

Edit: al lang gebeurd in de andere draad zie ik net

1 like

Heel mooi
Super op de wijzerplaat heb ik tot nu toe alleen bij de automatische Maillot Jaune gezien. (Tenzij ik iets vergeten heb)
Is dit ook een automaat?

Nee, is geen automaat

Deze was van mij :smiley:

Mooi dat hij via via toch bij een liefhebber is gekomen

1 like

Bij mij is ongeveer om de zes weken pakjesdag, niet alleen op 5 december.
En vorige week was het weer zover.
Hier de nieuwe aanwinsten:

Een 5 ATU.
Er zijn verschillende uitvoeringen. Handopwinders en automaten en alles in diverse kleuren.
Het horloge heeft een doorsnee van 33 mm maar oogt kleiner. Zou dat aan de duikring liggen?
Dit is een automaat met datum. En “uiteraard” met stalen kast.

En alweer een MP. Dit keer een MP52, waarschijnlijk uit het jaar 1952
Ook een automaat.

Drie ouwe ouwetjes, rechthoekig en van voor de oorlog.

En tenslotte een stalen Nageur.

Het wordt steeds moeilijker exemplaren te vinden die in mijn verzameling passen maar het is me toch weer gelukt en het volgende pakje wordt een klapper.
Twee zeldzame en bijzondere modellen en waarschijnlijk nog wat “gewone” modellen.
Bekijk mijn post van januari/februari :wink:

15 likes

Deze recent overgenomen en opgeknapt (uurwerk technisch). Met doos omdoos en aankoop papieren.

11 likes

diepte meter al getest? :grin:

1 like

Mooi trio klassiekers Maurits :ok_hand:
Deden me heel even aan de mijne denken maar die is licht gebogen. Is dat weer naoorlogs denk je? :thinking:

4 likes

Het is een dustproof en ik vermoed dat die allemaal van voor de oorlog zijn. Ook het lage modelnummer geeft me dat gevoel.
Maar garanderen kan ik het niet.
Je zou kunnen kijken wat voor werk er in zit. Dat kan een indicatie geven.
Bij die drie van mij is het vooral de vorm van de letter P resp. de verhouding tussen lengte en hoogte van de lus die me doet denken dat ze van voor de oorlog zijn.
Ook de modelnummers wijzen in die richting.
En dit soort rechthoekige kasten zie je eigenlijk niet meer na de oorlog.

1 like

Dankzij jouw post moest ik denken aan een ander ouwetje dat onlangs binnengekomen is.
Ook dustproof en IMO ook van voor de oorlog.
Het werk zit in een “container” die in de bodem past (dat is de truc om het “stofvrij” te maken). Helaas moet je de opwindas verwijderen om het werk uit de container te krijgen en dat gaat me nu niet lukken dus ik kan niet nakijken welk caliber het is.

Met een bijzondere band.

Eigenlijk zou ik die willen verwijderen maar ik weet niet hoe dat lukt zonder de kast en/of de band te beschadigen.
Enig idee?

4 likes

Oh maar bij de mijne ging dat zo te zien ook niet soepeltjes Maurits :relieved:

2 likes

Deze nog maar weer eens en nog steeds op zoek naar pontiac hydraulic 38.800 hz vierkant en goudkleurig !! Fijne kerstdag nog.

5 likes

Vrolijk Kerstfeest!

6 likes

De een na laatste van dit jaar, mooie dagen!!

8 likes

:slight_smile:

11 likes

Niet top maar wel heel leuk vind ik en één Pontiac.

7 likes

Wiens handtekening is dat?