Pontiac only

Ken net :wink:
Ik lees fond acier dus is het verguld.
Dank voor de informatie.

2 likes

Haha

1 like

Ook deze sympathieke nog maar even, eet smakelijk!!!

7 likes

Vandaag via vage foto’s via MP deze Pontiac binnen gekregen. Wat het poetsen van het glaasje en een ultrasoon badje al kan doen…

Nu nog een bandje vinden wat recht doet aan deze kast…

8 likes

@Maurits …heb je deze in je archief? 517 op de achterzijde. Memodate met rouletteschijf…

7 likes

Ik heb hem niet in mijn archief.
Ik heb hem voorbij zien komen en ben niet zeker wat het is.
Op de wijzerplaat ontbreekt de tekst Hydraulica.
De kroon is gearceerd maar is imo geen echte compressor kroon.
De Hydraulica modellen hebben op de achterkant voorzover ik weet altijd de tekst Hydraulica en nooit het hele verhaal van waterproof etc.
En het nummer 517 is geen nummer uit de tijd van de Hydraulica modellen. Dat past eerder bij een horloge uit de jaren 30.

3 likes

Hmmm… een bij elkaar geraapt zooitje?

1 like

Ik vrees het.

10 likes

Ach… af en toe sla je de plank mis. Ik vind hem wel mooi en hij loopt strak op tijd. Gaat in de collectie. Weet je of er nog andere kenners zijn die hierover kunnen oordelen?

1 like

Spontaan schieten mij @Yves1956 en @lassale te binnen.
Zie het van de positieve kant: Je hebt in ieder geval een uurwerk met wijzerplaat die je ooit eens kunt gebruiken om andere Pontiacs mee op te knappen.

Zo heb ik ooit een Pontiac monorattrapante met een slechte kast en een incompleet uurwerk maar met een redelijke wijzerplaat gekocht, een tweede met een compleet uurwerk maar een slechte wijzerplaat en vorige week een NOS kast. Zodra ik weer in België ben gaat alles naar de horlogemaker en dan heb ik over een tijdje een complete echte Pontiac monorattrapante en nog een doos vol losse onderdelen waar ik misschien nog wat mee kan doen.

Ik blijf zoeken want dat is het leukste.

7 likes

Ik denk het wel. Op de wijzerplaat staat dat het een Memodate betreft (geen memomatic), terwijl op de achterzijde automatic staat. De kast lijkt niet bij de Pontiac horen. Nog nooit zo’n kast met kroon bij een Pontiac gezien. Als @maurits hierover al niets kan vinden, dan is ie voor 99% niet origineel :wink:
Wel een leuk horloge. En wat Maurits zegt, misschien tref je ooit een nette kast en maak je deze weer origineel.

4 likes

Vandaag misschien voor de wielerfans, fijne pasen.

11 likes

Jij hebt beter gekeken naar alle teksten dan ik.
En het is nog een argument tegen de echtheid van het horloge.

2 likes

Hier zitten we ook klaar. Fijne paasdagen!

11 likes


:slightly_smiling_face:

12 likes

Pontiac Mousquetaire

De uurmarkers lijken op musketier zwaardjes hoe cool is dat :smiley:

18 likes

Das een gave! Top!!

1 like

Wow, ik zie hier heel veel vissen voorbij komen.
Laat ik er nou toevallig ook een in een laatje hebben.
Dus doe ik ook mee.
Dit is inderdaad een apart object, een echt hebbedingetje om bij de pontiac collectie erbij te hebben.

12 likes

vandaag uit curieuzeneuzemosterdpot deze memodate eens open gegooid,
heb altijd gedacht dat er een 2390 uurwerk in zat,
maar wat blijkt? … het is een 1702/03,
dus weer wat wijzer geworden vandaag :slightly_smiling_face:

ben gestart met wat gegevens te verzamelen van de verzameling,
altijd goed voor het nageslacht, dan weten zij tenminste toch iets van de horloges van mij en hebben ze er (hoop ik) toch wat respect voor als deze naar hun toekomt :thinking: :smiley:

9 likes