Pontiac only

9 likes

Goedemorgen , even een van mijn favorieten showen op deze mooie dag !!!

13 likes

Deze in doublé uitvoering ontbreekt nog in mijn eenvoudige kollektie, moeilijk te vinden. Mooi hoor !!!

1 like

Vandaag is er weer iets bijzonders binnengekomen: NOS horlogebanden met Pontiac gesp en enkele zelfs nog met het prijsetiket eraan (zonder prijs)

5½ banden van 18 mm (bij de 5½de ontbreekt het lange gedeelte) en 3 van 24 mm.

Ik heb geen idee aan welk model een band van 24mm komt, dus kennelijk is mijn collectie nog niet compleet.
Aan één van die buitenmaat banden zit een etiketje met het nummer 20859 maar dat heb ik niet in mijn archief en ook niet in de verzameling dus ik heb geen idee of dat een bestaand model is en zo ja hoe het eruit ziet.

De gespen aan de banden van 18 mm hebben een maat van 14 mm en zijn uit staal, de gespen aan de banden van 24 mm hebben een maat van 16 mm en zijn verchroomd.

De herkomst van de banden vind ik wel het vermelden waard:
De verkoper is de schoonzoon van iemand die bij Omega gewerkt heeft en de eigenaar van Suprécis Watch SA (de “Pontiacfabriek”) gekend heeft.
Er stond er één online te koop en omdat buiten Nederland en België Pontiac niet zo bekend is was ik de enige bieder.
Toen er - nadat ik toegeslagen had - weer één te koop gezet werd heb ik kontakt opgenomen met de verkoper die zo vriendelijk was me de rest die hij nog had voor een schappelijke prijs aan te beiden.

Nu ga ik kijken welke horloges zo een band of gesp krijgen.

Deze combinatie kan natuurlijk niet (stalen gesp aan een vergulde kast en de bandbreedte 1 mm te weinig) en is alleen om @Jaap_Balder een beetje te plagen.

19 likes

Nou dat doe je zeker en dan ook nog met een pontiac bandje, hartstikke leuk Maurits. Top

1 like

Ja de kleur vd gesp, je kunt niet alles hebben. :grinning:

1 like

Met dank aan @Serge2 is deze Pontiac van mijn opa weer helemaal opgeknapt. Ben erg tevreden met het resultaat. Deze kan er weer een aantal jaren tegenaan!

13 likes

Laatste aanwinst past bij een zonnige zondag!!!

13 likes

Goede avond iedereen, enkele jaren geleden een Pontiac gekregen van mijn grootvader. Wie weet er meer over deze mooie horloge?

Alvast bedankt en een fijne avond gewenst.

7 likes

Heb je een foto van het uurwerk?

Zie je de foto niet? Ik heb deze onder mijn post geupload nochtans.

1 like

Zeker, maar het uurwerk van de binnenzijde…
Mogelijk een AS 984. Servicebeurtje laten geven en dan dragen. Als het een AS 984 is zit het horloge rond 1945

1 like

Daar heb ik helaas geen foto’s van… Op de achterzijde staat wel een nummer (271 2085). Heb het nummer al eens opgezocht maar leverde niets op.

2 likes

Dragen na een opfrisbeurt is inderdaad de bedoeling :slight_smile:

In antwoord op de vraag van Serge2 een paar maanden geleden, is hier een mogelijke manier om dozen te verwerven.
De dozen zijn per stuk verkrijgbaar bij Servia-Daloze in Fleurus, België. Ze hebben een website www.servia.be, ze verzenden met tracking en de betaalmethoden zijn Visa, Mastercard en Paypal.
Dit zijn de prijzen: doos met 6 vakken zonder deksel € 4,79, doos met 10 vakken zonder deksel € 4,95. Beschikbare kleuren: groen, rood, geel en blauw. Transparant deksel € 4,33. Sleutels om 1 tot 5 dozen af ​​te sluiten van 1,52 tot 2,50 €. Lange polystyreen inzet voor doos met 6 dozen € 1,50, inzet voor doos met 10 dozen € 0,50. Prijzen zijn exclusief 21% BTW.
Voor meer informatie over verzendkosten (€ 7,00 excl. BTW in België voor kleine pakketten), vraag per e-mail op info@servia.be of per telefoon 0032 71312179. De dozen kunnen worden gekocht op eBay, maar de prijzen zijn veel hoger.
De onderdelen van ongereinigde horloges worden in volgorde van demontage in dozen zonder inzetstukken opgeborgen, gesorteerd per groep vanaf linksboven voor horloges met veel onderdelen (chronograaf, horloges met datum en/of automaat). De kwetsbare onderdelen zijn opgeborgen in de doos rechtsonder (balans- en bevestigingsschroeven, echappement, anker). Als de onderdelen zijn schoongemaakt, worden ze opgeborgen in een doos met inzetstukken. Over het algemeen is één doos per horloge voldoende, voor meer gecompliceerde horloges zijn soms twee dozen nodig. In de doosjes met 6 vakjes kun je de armband opbergen in het grote vakje bovenaan. De bewegende delen zijn gescheiden van de vaste delen met hun schroeven in twee compartimenten die elkaar opvolgen. De wijzerplaten en de wijzers zijn apart opgeborgen in kleine plastic zakjes met een sluiting om ze niet te beschadigen. Dit is de methode die ons werd gegeven tijdens de avondlessen horlogemaken die ik vorig jaar in Namen volgde. De opslag van de onderdelen gebeurt altijd in dezelfde volgorde, zodat je later zonder fouten en zonder foto’s te maken het werk aan een horloge kunt hervatten of afmaken. Het was niet toegestaan ​​om tijdens de lessen foto’s te maken, waardoor we ons een logica en een manier van werken eigen konden maken, ongeacht het type beweging. Het is een zeer veeleisende discipline maar bespaart achteraf veel tijd, zonder te zoeken waar je dit of dat onderdeel moet plaatsen.

3 likes

11 likes

voel me sportief vandaag :slightly_smiling_face:

4 likes

toch maar stil hier bij dit mooie merk,

5 likes

Vorige week (zie boven) waren er wat banden met originele gesp binnen gekomen en nu is er weer een band met Pontiac gesp gearriveerd.
Met een horloge als extra.

Het is een verchroomde Simpatico en eigenlijk hoort zo een horloge niet in mijn verzameling, maar ik heb het toch gekocht.
Want de prijs was interessant en

de band is een 19mm Tropic Star

Met een 16 mm originele Pontiac gesp

En dan mag je wel eens een uitzondering maken.

Op dezelfde dag kwam er ook nog een Gulfstream binnen.
Een Bilomatic dwz dat de rotor van een kogellager voorzien is.
@Yves1956 heeft ook een paar Bilomatic modellen (zie alweer boven)

Zijn broer met blauwe plaat ligt in de kluis samen met de vergulde versie.

8 likes

Nieuw projectje binnen gehad via marktplaats :smiley: Het horloge zag er niet uit en de bezel was kaal. Gelukkig heb ik een enorme zak bezels op voorraad waardoor ik alleen een mooie hoefde te zoeken :sunglasses:

Na een paar uurtjes is het horloge flink opgeknapt met oa:

Nieuwe bezel
Nieuw origineel P gesigneerd plexi glaasje
Gesigneerde kroon
En schoongemaakte kast + nieuwe pakkingen

Zie hier het resultaat:

En check die plaat😍

18 likes