841134 25007 voor in je archief. Heb je deze al? Heb je specifieke data voor me?
gr,
Serge
841134 25007 voor in je archief. Heb je deze al? Heb je specifieke data voor me?
gr,
Serge
Ik heb een later exemplaar (1â017âxxx) in mijn archief met een âgewoneâ wijzerplaat en een ander lettertype voor het woord Memomatic (de schrijfletter)
Het uurwerk ziet er uit als een 2452/2472
Jouw exemplaar heb ik toegevoegd, bedankt.
Hier nog twee met een vergelijkbare wijzerplaat uit mijn la.
Beide met het andere lettertype.
Staal 85005 met serienummer 840xxx dus waarschijnlijk min of meer even oud als het exemplaar van @Serge2
En met vergulde kast 25010 serienummer 652xxx ondanks het hogere modelnummer
Dat werd dan âtijdâ
Vond Ăk ook
En dan zo snel weer wegâŠ
Te klein voor mij helaas
Haal ook meer voldoening uit het compleet maken en servicen dan het dragen
Hallo allemaal, ik heb even een vraagje en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Recent heb ik dit Pontiac horloge gekregen uit de erfenis van mijn opa. Graag zou ik deze nieuw leven inblazen om weer te kunnen dragen. Ik woon zelf op dit moment in Duitsland en heb hem hier naar een locale juwelier gebracht. Die heeft echter aangegeven dat er een nieuwe veer in moet die ze niet kunnen bestellen. Denken jullie dat ik meer succes heb wanneer ik hem naar een adresje in Nederland breng of is het sowieso moeilijk om nieuwe onderdelen voor Pontiac horloges te krijgen?
Alvast bedankt!
Ten eerste: ga met een horloge nooit naar een juwelier. Ga naar een horlogemaker.
Ten tweede: er is een lijst van goede horlogemakers hier op het forum. Ik zal straks even zoeken.
Ten derde: ook in Duitsland zijn er goede horlogemakers, kijk eens op uhrforum.
Ten vierde: onderdelen te vinden is voor de meeste Pontiac horloges geen probleem. De smoes van de juwelier dat hij geen veer kan vinden vind ik onbegrijpelijk.
Ten vijfde: een passende, correcte secondenwijzer te vinden is moeilijker.
Succes!
PS
Kijk eens hier
En hier voor aan de andere kant van de grens
Wellicht heb ik nog een wijzer voor je. Ik ga vanmiddag kijken tussen de slopers
Ter mijne verdediging, de âjuwelierâ waar ik was heeft ook is âZertifizierte Uhrmacher und Uhrenwerkstattâ maar goed, niet-bindend staat dit horloge te maken.
Bedankt voor de link! Ik za eens even kijken of er een goede horlogemaker in de buurt zit en anders in Nederland.
Thanks! Dat zou geweldig zijn!
Heel lang geleden had ik ook eens een Memodate, daarna behoorlijk wat horloges opgeruimd, die ook.
Maar verkopen is veel gedoe, en kopen eigenlijk veel bevredigender.
Dus stilaan toch weer wat Pontiacjes bij elkaar gesprokkeld, vooral stevig gebruikte - wat ik eigenlijk het meest ânormaalâ vind van vintage.
Na enkele Nageur modellen kwam deze Memodate op mijn pad, en omdat die erg op een andere - als nieuwe - Pontiac leek, toch de gok gewaagd. Leuk om ook af en toe te dragen, zoietsâŠ
Maar juist om de pols is die nukkig, terwijl die op zijn ruggetje in de la prima looptâŠ
âIf you would know everything from beforeâŠâ zou van Gaal waarschijnlijk zeggen