Pontiac only

Naaaah dit vlekkige effect van jouw foto komt van geweven - de zgn perlon - bandjes, Nato zal toch net weer anders invreten vermoed ik zo :wink: -Zulke bedoel ik

2 likes

OK, weer wat geleerd. Hoe dan ook wil ik ze liever niet aan mijn horloges.

1 like

Meer dan 1000 euro voor een Pontiac met een landeron 48… vow!

Jammer dat ik deze chrono aan Flavien niet heb gekocht.

1 like

Dat valt wel mee denk ik, die kunnen ook flinke schade aanrichten. Deze enicar zat op een perlon helaas

1 like

tja Koekoek - maar zo blijven er wel lekker weinig echte mooie over. Uitstekend voor de waarde van die paar ‘as new’ :grin:

3 likes

Verkoopt nog ook voor die prijzen.

Zoals gezegd als ik hem hier zou aanbieden zou het aan mildere prijzen zijn. Maar ik denk dat 700a 800 EU niet te gek is in de tijd nu.

Stalen chrono met radium, perfecte staat, pomp pushertjes dat tikt tegenwoordig in de chrono gekte vrij hard aan. Zeker in de States. Waar ze niet zo verwend zitten met de veelheid aan vintage horloges die wij nog opscharreken hier in de Lage landen.

Oude Pontiac met lichte perlonschade aan de onderkant - Toch maar op leer voortaan :unamused:

De tand des tijds heeft zeker zn inslag gehad op dit klokje maar ik vind het een leuk ontwerp desalnietemin :sunglasses:

4 likes

Hier die van mij loopt nog perfect.

2 likes

In de horloge box… hij loopt wel zodra je beweegt.

2 likes

Compleet met vintagebandje. Leuk horloge.

1 like

4 likes

Net in mijn enthousiastme dit horloge aangekocht bij de plaatselijke horlogeverkoper. Geen enkele research gedaan m.b.t. Gemiddelde prijzen op internet of iets dergelijks, maar de verkoper kennende heeft hij een eerlijke prijs gevraagd.

Iemand meer info over dit horloge?

6 likes

Als je meer info wilt, dan zal je foto’s van het uurwerk moeten plaatsen. Vwb een Pontiac chronograaf kan er een Landeron of een Valjoux in zitten.
Is het horloge recentelijk geserviced? Ook dat heeft invloed op de waarde.

De kast ziet er goed gebruikt uit, gezien de slijtage aan de lugs, maar verder een heel leuk horloge hoor.

Bedankt voor je reactie. Er zit een Landeron 148 uurwerk in dit horloge. Hij is gekocht met een verse service inderdaad.

1 like

Die Pontiac lijkt erg op deze:

Er zijn meer merken uit die tijd die deze uurwerken gebruikten.

Zal een exemplaar uit de 50er jaren zijn denk ik. Op het forum is het naslagwerkje van een forumlid over Pontiacs te vinden, waarmee je het horloge misschien wat beter zou kunnen dateren.

Zelf heb er een met een Landeron 51 volgens mij, ook met een gehavende double kast.

2 likes

Nu ook een Pontiac :blush:


6 likes

Welcome to the club Nils! :blush:

7 likes

Bedankt :+1::blush: …het is niet een super gave maar je moet ergens beginnen… Die bovenste is echt heel bruut :+1::star_struck:

1 like

Het is een zeer goed horloge! :ok_hand:

De onderste foto die ik net heb toegevoegd is de oudste van mijn Pontiacs. (eind jaren '40 of begin jaren '50) en loopt gewoon op een minuut per dag gelijk. Ongelooflijk goede horloges zijn dat. :relaxed:

2 likes